تدروس می خواهد همچنان مدیر سازمان بهداشت جهانی بماند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تدروس آدهانوم قبریسوس به عنوان یکی از چهره های شناخته شده مقابله جهانی با کرونا قرار است امروز (سه شنبه) و به عنوان تنها گزینه ریاست سازمان بهداشت جهانی کاندیدا شود.

تدروس می خواهد همچنان مدیر سازمان بهداشت جهانی بماند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می رود کاندیداتوری نخستین رئیس آفریقایی آژانس بهداشت جهانی پس از رای گیری مخفیانه در جلسه غیرعلنی هیات اجرایی این سازمان که امروز برگزار می شود، تایید شود.

تمام 194 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی پس از آن می گویند که چه زمانی در ماه می 2022 دیدار کنند تا در مورد این مساله تصمیم بگیرند که آیا به تدروس آدهانوم قبریسوس، وزیر سابق بهداشت و امور خارجه اتیوپی اجازه بدهند به سمتی که از سال 2017 بر عهده داشته، ادامه دهد یا خیر و از آنجا که وی تنها کاندیدا این سمت است تردیدی درباره این مساله وجود ندارد که وی بار دیگر در همین سمت ابقا شود.

از آغاز همه گیری کرونا در جهان آدهانوم 56 ساله و متخصص بیماری مالاریا بابت رسیدگی به بحران کرونا در سطح بین المللی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

کشورهای آفریقایی به ویژه بابت توجهی که به این قاره سیاه شده و همچنین کارزار خستگی ناپذیر آدهانوم به کشورهای فقیرتر برای دستیابی به واکسن کرونا از وی تشکر کرده اند.

اما مخالف اصلی ریاست مجدد آدهانوم در سازمان بهداشت جهانی، اتیوپی یا همان زادگاه اوست.

دولت اتیوپی بابت اظهارات آدهانوم مربوط به اوضاع انسانی در تیگرای، خاستگاه رئیس سازمان بهداشت جهانی، منتقد اوست.

پس از آنکه تدروس 56 ساله اوایل ماه جاری میلادی اوضاع و شرایط در تیگرای را چون جهنم توصیف و دولت اتیوپی را به امتناع از ارسال دارو و سایر تجهیزات لازم برای این منطقه محکوم کرد، آدیس آبابا خواستار تحقیقات درباره نقض مسئولیت حرفه ای و قانونی و سوءمدیریت تدروس شده است.

اما این انتقادها از سوی دولت اتیوپی با حمایت دیگر کشورها همراه نبوده به طوریکه یکی از منابع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: حرف هایی که تدروس بیان کرده دقیقا همانی است که از طریق دیگر روسای آژانس های بشردوستانه مطرح شده است.

با وجود مخالفت های اتیوپی، 28 کشور که اکثرا از اروپا هستند از کاندیداتوری تدروس آدهانوم حمایت کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 71728

به "تدروس می خواهد همچنان مدیر سازمان بهداشت جهانی بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدروس می خواهد همچنان مدیر سازمان بهداشت جهانی بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید