ترامپ: بعید می دانم تغییرات اقلیمی منشاء انسانی داشته باشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در مصاحبه ای گفته که اگرچه تغییرات اقلیمی را قبول دارد اما شک دارد که افزایش دمای زمین منشا انسانی داشته باشد.

ترامپ: بعید می دانم تغییرات اقلیمی منشاء انسانی داشته باشد

به گزارش خبرنگاران، ترامپ، دانشمندان تغییرات اقلیمی را متهم نموده که انگیزه سیاسی دارند و به همین دلیل نمی توان روی حرف آنها حساب کرد چون به گفته او این تغییرات می تواند دوباره به جای خود بازگردد.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود تغییرات اقلیمی را قلابی خوانده بود.

ترامپ در گفت وگویی با تلویزیون سی بی اس در پاسخ به اینکه پیش تر تغییرات اقلیمی را قلابی می دانست گفت: فکر کنم دارد اتفاقاتی می افتد و چیزهایی تغییر می نماید اما البته می تواند دوباره به حالت قبل برگردد.

او تاکید نموده که برای این تغییرات حاضر نیست هزاران میلیارد دلار و میلیون ها شغل را فدا کند.

ترامپ گفت: تغییرات اقلیمی را تکذیب نمی کنم اما این تغییرات می تواند به گذشته برگردد. وقتی از میلیون ها سال صحبت می کنیم، می بینیم طوفانی بسیار بدتر از طوفان مایکل داشته ایم.

این در حالی است که طوفان دریایی مایکل، یکی از سهمگین ترین طوفان های تاریخ که به خشکی رسیده، پس از برجا گذاشتن خسارات فراوان در شمال شرقی فلوریدا به سمت کارولینای جنوبی و شمالی حرکت کرد.

یک هفته پیش دانشمندان اعلام کردند که دولت ها و مردم باید هر چه سریعتر از افزایش خطرناک گرمای زمین جلوگیری نمایند و هشدار دادند که اقداماتی فوری باید صورت گیرد تا افزایش دمای زمین زیر یک و نیم درجه سانتیگراد بماند.

بنابر گزارش مجمع بین المللی تغییرات اقلیمی (آی پی سی سی) علاوه بر سیاست های دولت، رفتار مردم در خصوص مصرف مواد غذایی و انرژی و روش زندگی باید تغییر کند. به گفته دانشمندان در صورتیکه نتوان افزایش دمای زمین را زیر یک و نیم درجه نگه داشت جان میلیون ها نفر به دلیل سیل به خطر خواهد افتاد و گونه های جانوری بسیاری از بین خواهند رفت.

در این گزارش آمده که روند افزایش دمای زمین شیب تندی پیدا نموده و به سرعت به عدد سه درجه سانتیگراد نزدیک می گردد اما با آنکه جلوگیری از این روند بسیار پرهزینه و گران خواهد بود، هنوز روزنه کوچکی از امید وجود دارد.

دونالد ترامپ سال گذشته پیمان تغییرات اقلیمی پاریس را نامناسب برای کشورش خواند و از آن خارج شد. این پیمان سه سال پیش با کوشش دولت باراک اوباما به دست آمد و اغلب کشورهای دنیا آن را امضا کردند.

ترامپ پس از خروج آمریکا - به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای آلاینده محیط زیست دنیا - از این پیمان، مذاکره مجدد درباره این پیمان یا مصاحبه با کشورهای دیگر برای رسیدن به یک توافق جدید و به قول خودش منصفانه را خواهان شد. او گفته بود که توافق پاریس می تواند سه تریلیون دلار از فراوری ناخالص ملی آمریکا کم کند و به قیمت از دست رفتن شش و نیم میلیون شغل تمام گردد.

به گزارش بی بی سی، هدف اصلی این معاهده گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است چون میزان انتشار گاز دی اکسید کربن از عوامل مهم در پدیده تغییرات اقلیمی به شمار می رود. توافق پاریس کشورهای عضو سازمان ملل متحد را به کاهش تصاعد گازهای گلخانه ای به میزان 32 درصد تا سال 2030 دعوت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1723

به "ترامپ: بعید می دانم تغییرات اقلیمی منشاء انسانی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: بعید می دانم تغییرات اقلیمی منشاء انسانی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید