ترکیه رادار های اس-400 را علیه جنگنده های اف-16 یونان فعال می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منابع مختلف از فعال شدن رادار های سامانه موشکی اس-400 ترکیه به ویژه علیه جنگنده های ارتش یونان خبر دادند.

ترکیه رادار های اس-400 را علیه جنگنده های اف-16 یونان فعال می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادار های سامانه پدافند موشکی اس-400 خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

منابع مطلع در این باره مدعی شدند که ترکیه قصد دارد با فعالی کردن رادار های سامانه موشکی اس-400 از آن ها علیه جنگنده های اف-16 ارتش یونان استفاده کند. برخی منابع دیگر نیز روز سه شنبه به شبکه خبری بلومبرگ گفته اند که ترکیه روز های آینده قصد دارد سامانه اس-400 خود را آزمایش کند.

رسانه یونانی اکاثی مرینی نیز چندی قبل با اشاره به فعال شدن سامانه اس-400 ازسوی ترکیه نوشت که آنکارا برای شناسایی جنگنده های اف-16 ارتش یونان هنگام بازگشت از قبرس در 27 آگوست، آن ها را فعال کرد و به همین خاطر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا برای رسیدگی به این موضوع به قبرس و یونان سفر کرد.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می کنند.

دبیرکل ناتو نیز روز دوشنبه در نشست خبری با مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه نسبت به خطرات سامانه قدرتمند دفاع موشکی اس-400 ترکیه علیه هواپیما های نظامی ناتو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ینس استولنتبرگ دبیر کل ناتو در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: ما نگران پیامد های دستیابی ترکیه به سامانه اس-400 هستیم. این سامانه می تواند خطری علیه هواپیما های ناتو باشد و می تواند به تحریم های آمریکا علیه ترکیه منجر شود.

استولنتبرگ در این زمینه به خبرنگاران نیز گفت: به ترکیه توصیه می کنم برای یافتن راه های حل جایگزین با اعضای دیگر ناتو همکاری کند. ما در جریان نشست امروز این موارد را بحث کردیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41743

به "ترکیه رادار های اس-400 را علیه جنگنده های اف-16 یونان فعال می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه رادار های اس-400 را علیه جنگنده های اف-16 یونان فعال می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید