تصاویر، معاونت اقتصای وزارت خارجه بخش تازه ای را با این صنایع زیبا افتتاح کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون سیاسی وزارت امورخارجه با اشاره به تشکیل اداره ای در معاونت مالی برای فروش صنایع دستی ایران در خارج از کشور گفت: وزارت امور خارجه صندلی ویژه ای برای صنایع دستی قائل است.

تصاویر، معاونت اقتصای وزارت خارجه بخش تازه ای را با این صنایع زیبا افتتاح کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیدعباس عراقچی، که در مراسم افتتاح نخستین فروشگاه صنایع دستی حامیان شرکت نموده بود، گفت: با دیدن آثار صنایع دستی، از یک طرف به ایرانی بودنم، افتخار کردم، چراکه این هنرها و زیبایی هایی که به دست هنرمندان ایرانی خلق می گردد، واقعا باعث افتخار است. از طرفی هم افسوس می خورم به این که چرا مردم ایران و دنیا کمتر، از این صنایع آگاه هستند.

او تاکید نمود: فکر می کنم قبل از صادرات صنایع دستی باید به فکر بازار داخلی آن باشیم. اجناس و صنایع دستی خارجی اکنون زینت بخش خانه های ایرانی ها شده و صنایع دستی ایرانی باید در اتاق های ایرانیان جایگزین گردد. ولی بسیار جای افسوس دارد که این فرهنگ کمتر جا افتاده که برای تزیین خانه هایمان از صنایع دستی خودمان استفاده کنیم.

عراقچی توضیح داد: شاید خیلی از مردم ذهنیتی که از صنایع دستی دارند، همان صنایع دستی قدیمی و سنتی است، درحالی که اکنون کارهای مدرن و خوبی صورت گرفته و صنایع دستی ایرانی می تواند جوابگوی نیازهای افرادی که کارهای مدرن را هم می پسندند، باشد.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه درباره ترویج استفاده از صنایع دستی ایرانی تاکید نمود: اول باید برای این هنر به وسیله صدا و سیما و رسانه ها فرهنگ سازی و تبلیغات انجام گردد. باید این هنر را اول به ایرانی ها معرفی و بازار داخلی آن را پیدا کنیم و بعد هم زمان بازارهای خارجی را هم مدنظر بگیریم. چون این صنعت قدرت ارزآوری زیادی دارد و در عین حال کار فرهنگی هم است.

عراقچی گفت: هر اثر صنایع دستی که به فروش می رسد غیر از اشتغال زایی و ارزآوری، معرفی فرهنگ ایران نیز محسوب می گردد. تک تک این آثار، هر کدام یک سفیر فرهنگی هستند و وقتی در خانه های خارجی و محافل خارج از کشور قرار می گیرند، اثر خود را می گذارند.

عراقچی با اظهار امیدواری از اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ساختار جدیدی که پیدا نموده، همت بیشتری در صنایع دستی و فرش ایران بگذارد که هم بازار داخلی و هم بازار خارجی آن گسترده تر گردد، ادامه داد: یکی از ماموریت هایی که وزارت امور خارجه در شرایط حاضر برای خود تعریف نموده یاری به صادرات غیرنفتی کشور است.

وی اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی چند ماموریت به وزارت امورخارجه سپرده شده است که یکی از آنها صادرات غیرنفتی و یاری به صادرات است. ما بر اساس وظیفه ای که بر عهده مان است، صندلی ویژه ای را برای صنایع دستی و فرش قائل هستیم. معاونت مالی وزارت امورخارجه، اداراتی به همین منظور در بخش گردشگری و هم در بخش صنایع دستی و صادرات، ادارات خاصی ایجاد شده که حتما در این زمینه یاری خواهیم کرد.

عباس عراقچی در سرانجام گفت: امیدوارم با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بتوانیم در راه وظیفه مهم ترویج و گسترش صنایع دستی کشورمان هم برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به خارج از کشور و هم در زمینه فروش و ارزآوری و اشتغال زایی آن در داخل یاری کنیم.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17945

به "تصاویر، معاونت اقتصای وزارت خارجه بخش تازه ای را با این صنایع زیبا افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، معاونت اقتصای وزارت خارجه بخش تازه ای را با این صنایع زیبا افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید