توضیحاتی درباره نمایشگاه سینماگران عکاس در لندن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نمایشگاه عکس گذر زمان که به ارائه عکس هایی از فیلمسازان مطرح کشور از جمله عباس کیارستمی اختصاص دارد، پس از برگزاری در تهران، این بار در لندن بر پا می گردد.

توضیحاتی درباره نمایشگاه سینماگران عکاس در لندن

به گزارش خبرنگاران، این نمایشگاه که از 16 شهریور ماه به مدت یک ماه برگزار می گردد، در ادامه نمایشگاهی است که گالری کاما چندی پیش با ارائه نقاشی هایی از احمدرضا احدی ـ شاعر ـ برگزار کرد.

مسوولان گالری کاما قصد دارند تا به مخاطبانش نشان دهند که هنرمندان علاوه بر حوزه ای که بر آن تمرکز دارند، به وجوه دیگری هم می پردازند.

در این راستا نشست نمایشگاه سینماگران عکاس، امروز یکشنبه (چهارم شهریور ماه) با حضور مدیر گالری کاما و گیلدا بریمانی متخصص حفاظت و مرمت آثار نقاشی برگزار گردید.

مونا خوش اقبال ـ مدیر عامل گالری کاما ـ درباره برگزاری نمایشگاه عکس گذر زمان در لندن گفت: این نمایشگاه که در هفت مرحله طراحی گردیده همزمان با نمایشگاه نقاشی های احمدرضا احمدی در گالری کاما شروع شد و به نمایشگاه فیلمسازان عکاس رسید.

او ادامه داد: قصد داریم جوانب و استعدادهای دیگری از هنرمندان را هم در نظر بگیریم؛ چرا که خیلی از هنرمندان شاخه های دیگری از هنر را نیز دنبال می نمایند اما در پایان بر روی یکی از آنها تمرکز می نمایند؛ به عنوان نمونه احمدرضا احمدی، شاعر برجسته ای بود که ما آثار نقاشی عالی او را در گالری خود به نمایش گذاشتیم، حال آثار عکاسی هشت فیلم ساز از جمله عباس کیارستمی، محمود کلاری، سیف الله صمدیان، ناصر تقوایی، کامران شیردل، حمید جبلی، جعفر پناهی و مجید برزگر که همه آنها فیلم سازان خوبی هستند را به نمایش گذاشتیم.

او توضیح داد: از هر هنرمند دو یا چهار اثر به انتخاب هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد؛ برای مثال عکس های کامران شیردل که متعلق به روزهای انقلاب است بعد از 40 سال به چاپ خواهند رسید و همچنین دو عکس از جعفر پناهی در این نمایشگاه ارائه می گردد که یکی از آنها بازسازی صحنه غرق شدن کودک سوری و دیگری اثر تک درخت به یاد عباس کیارستمی است.

مدیر گالری کاما درباره رویکرد فعالیت هنری این گالری شرح داد: گالری کاما یک مجموعه فرهنگی و هنری است که دو سال پیش ثبت رسمی گردیده و فعالیت حرفه ای خود را از تهران شروع نموده و در لندن، قبرس و سوئد هم ادامه یافته است؛ این گالری تاکنون دو نمایشگاه در لندن برگزار نموده که به دلیل تبلیغات و هزینه هایی که صرف کردیم با استقبال خوبی روبرو شدند.

خوش اقبال درباره نمایشگاه های قبلی گالری کاما گفت: نمایشگاه احساسات آثار هنرمندان معاصر ایران را به مدت پنج ماه به نمایش گذاشت که دو سوم آثار آن به فروش رفت و البته رسانه های خارجی توجه خوبی به نمایشگاه نشان دادند، با این وجود گالری کاما با حاشیه های زیادی روبه رو است اگرچه که یکی از ویژگی های بارز آن فروش های کاملی (sold out) است که دارد.

مونا خوش اقبال با بیان اینکه برپایی هر نمایشگاه در گالری کاما بین 200 تا 300 میلیون تومان هزینه می برد، گفت: آثار این نمایشگاه در بسته بندی هایی با بهترین کیفیت و همچنین بیمه بالا حمل و نقل می گردد و تاکنون هیچ مبلغی بابت این خدمات از هنرمندان دریافت ننموده ایم.

وی با اشاره به علاقه مدیران این گالری به برپایی حراج های هنری در خارج از کشور گفت: قرار است حراج هایی در لندن برگزار گردد که عواید این حراج ها صرف هنرمندان ایرانی ناتوان از لحاظ مالی و جسمی خواهد شد و همچنین قصد داریم برای معرفی بهتر هنر ایران مجله کاما را در اروپا منتشر و پخش کنیم.

مدیر گالری همچنین معتقد است که سرمایه گذاری بر روی هنر در ایران کار سختی است و گالری دارها تا آخر باید پای هنرمند بمانند و از او حمایت نمایند.

او همچنین اعلام کرد که کلیه پرداختی ها به هنرمندان از دفتر تهران این گالری صورت می گیرد.

در ادامه این نشست، گیلدا بریمانی، متخصص حفاظت و مرمت آثار نقاشی و مدرس دانشگاه درباره نمایشگاه مدرنیسم های ناشناس که چندی پیش در این گالری برپا بود، شرح داد: در نمایشگاه پیشگامان ناشناخته هنر ایران آثار منحصر به فردی عرضه شد که امضا نداشتند و معین شد این آثار از هنرمندان بزرگی است که آثارشان شناخته گردیده نبود.

او درباره نحوه مشخص اصالت آثار ناشناسی که در گالری کاما به نمایش درآمده اند، گفت: ما با استفاده از اشعه ماورای بنفش اصالت آثار هنرمندان نوگرای ایرانی را تشخیص دادیم و البته در ابتدا آثار را تشخیص امضا دادیم که اثرهای مهدی ویشکایی، علیرضا اسپهبد و گوهر بختیاری جزو آنها بود.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 364

به "توضیحاتی درباره نمایشگاه سینماگران عکاس در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحاتی درباره نمایشگاه سینماگران عکاس در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید