حکمرانی مجازی، اتحادیه اروپا در پی تهیه قانونی تازه برای مهار شرکت های فناوری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اروپا می گوید اتحادیه اروپا در پی تهیه قانونی نو است که نه تنها پنج شرکت عظیم فناوری دنیا، بلکه شرکت های کوچک تر را هم مهار کند.

حکمرانی مجازی، اتحادیه اروپا در پی تهیه قانونی تازه برای مهار شرکت های فناوری

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، در سال های اخیر نگرانی های زیادی به دلیل انحصارطلبی تجاری شرکت های عظیم فناوری مانند گوگل و فیس بوک ایجاد شده و حالا مقامات اتحادیه اروپا می گویند پیش نویس قانون نو علاوه بر مهار این شرکت های عظیم، موسسات و نهادهای دیگر را هم تحت پوشش قرار می دهد.

این قانون نو که قانون بازارهای دیجیتال یا دی ام ای نام دارد، با این هدف وضع می گردد که تضمین گردد شرکت های فناوری آمریکایی با رقبای خود و هم کاربران رفتار عادلانه ای دارند. وضع این قانون بعد از تحقیقات متعدد در خصوص انحصارطلبی شرکت های فناوری عظیم آمریکایی رخ می دهد.

قانون مذکور شرکت هایی را هدف قرار می دهد که گردش اقتصادی سالیانه آنها در اروپا در سه سال اخیر 7.7 میلیارد دلار بوده باشد یا ارزش آنها در بازار در سال اقتصادی اخیر به 65 میلیارد یورو رسیده باشد. بعلاوه این شرکت ها باید در سه سال اخیر در حداقل سه کشور عضو اتحادیه اروپا خدمات کلیدی پلتفرمی ارائه نموده باشند. انتظار می رود ده شرکت مشمول این قانون قرار بگیرند.

در عین حال بعضی افراد مانند اندریاس شواب عضو مجلس اروپا می گویند این قانون باید شرکت هایی با عایدی 10 میلیارد یورویی و ارزش حداقل 100 میلیارد یورویی در بازار را در بربگیرد تا در عمل پنج شرکت عظیم گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت را هدف قرار دهد. هم اکنون بحث و گفتگو در این زمینه میان اعضای مختلف اتحادیه اروپا و به خصوص فرانسه و آلمان ادامه دارد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60086

به "حکمرانی مجازی، اتحادیه اروپا در پی تهیه قانونی تازه برای مهار شرکت های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، اتحادیه اروپا در پی تهیه قانونی تازه برای مهار شرکت های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید