خبرنگاران اردوغان: ترکیه به دنبال کاهش تنش ها در منطقه است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران- رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفت: این کشور مصمم به کاهش تنش ها و افزایش صلح در منطقه است.

خبرنگاران اردوغان: ترکیه به دنبال کاهش تنش ها در منطقه است

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در هفتمین همایش عمومی حزب عدالت و توسعه در آنکارا سخن می گفت، بار دیگر حزب کارگران کردستان پ. ک.ک را یک گروهک تروریستی خواند و گفت که کشورش شکست سنگینی به گروه های تروریستی از جمله این گروه وارد نموده است، طوری که پ.ک .ک نمی تواند در داخل ترکیه دست به عملیات بزند.

اردوغان گفت: به تلاشهایمان ادامه می دهیم تا به معنای کامل کلمه، سوریه را ساکنان آن اداره نمایند و ما در کنار سوری ها ایستاده ایم.

رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: به گسترش روابط خود با همه کشورها از آمریکا تا روسیه، اتحادیه اروپا و دنیا عرب که در راستای منافع ترکیه باشد، ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در میانه سه قاره عظیم قرار داریم، نمی توانیم غرب و شرق را نادیده بگیریم.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط اقتصاد کشورش پرداخت و گفت: اقتصاد این کشور با توجه به ساختار اقتصاد پویا، انضباط مالی و پایبندی به قوانین بازار آزاد، بارها در برابر شوک های وارد شده مقاومت نموده است.

این سخن اردوغان چند روز پس از آن بیان می گردد که وی شنبه شب ناجی اقبال رییس بانک مرکزی این کشور را برکنار کرد. این سومین فردی است که در 2 سال اخیر از این پست کنار گذاشته می گردد.

قافچی اوغلو سومین رییس بانک مرکزی است که در 2 سال گذشته توسط اردوغان ریاست این نهاد مالی کلیدی ترکیه را به دست می گیرد.

مرکز تحلیلی اس اند پی گلوبال دوشنبه خاطرنشان کرد که تغییرات اخیر بار دیگر استقلال عملیاتی بانک مرکزی ترکیه و به طور کلی پیش بینی ناچیز سیاست مالی را برجسته می نماید.

به گزارش یورو نیوز، ارزش لیر ترکیه پس از آنکه اردوغان رییس جمهوری این کشور، در اواخر هفته گذشته رئیس بانک مرکزی را برکنار کرد 14 درصد سقوط کرد.

برکناری اقبال، سرمایه گذاران داخلی و خارجی که سیاست اخیر پولی بانک مرکزی ترکیه را تحسین نموده بودند شوکه کرد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53154

به "خبرنگاران اردوغان: ترکیه به دنبال کاهش تنش ها در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اردوغان: ترکیه به دنبال کاهش تنش ها در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید