خبرنگاران رشد پرشتاب توسعه زیرساخت های درمانی در گچساران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گچساران-خبرنگاران- تکمیل بیمارستان تخصصی مادر و کودک، نوسازی و تجهیز بیمارستان شهید رجایی و در آستانه بهره برداری بودن بیمارستان 142 تختخوابی نرگسی در گچساران حکایت از رشد پرشتاب توسعه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان در این شهرستان دارد.

خبرنگاران رشد پرشتاب توسعه زیرساخت های درمانی در گچساران

به گزارش خبرنگاران، در حالی که تا سال 1392 تنها بیمارستان شهید رجایی در شهر دوگنبدان فعالیت داشت و مردم برای انجام بیشتر امور اولیه درمانی به شهرهای مجاور مراجعه می کردند اما تکمیل بیمارستان نفت و تصمیم برای تبدیل آن به بیمارستان تخصصی ناباروری از سویی و ساخت بیمارستان 142 تختخوابی نرگسی از سوی دیگر جهت خدمات رسانی حوزه درمان را در گچساران دگرگون نموده است.

ایجاد زیرساخت هایی مانند مرکز ناباروری و بهبود فضای بیمارستان شهید رجایی از سویی و افزایش تعداد پزشکان متخصص در رشته های مختلف از سوی دیگر باعث بی احتیاجی ساکنان به سفر به استان های مجاور برای دریافت خدمات درمانی شده است.

ارتقای امکانات درمانی افزون بر سهولت دسترسی به خدمات حوزه سلامت منجر به کاهش هزینه های سفر و پایین آمدن ریسک خطر سوانح جاده ای در این شهرستان شده است.

متخصصان حوزه بهداشت معتقدند که توسعه زیرساخت های درمانی افزون بر رفاه و سلامت مردم نقش مهمی در توسعه گردشگری سلامت هم دارد امری که تحقق آن می تواند به توسعه مالی منطقه نیز یاری کند.

براساس آمار موجود،70 درصد مسافران گردشگری سلامت از کشورهای خارجی برای پنج بیماری و خدمت پزشکی شامل زنان و زایمان، چشم، ارتوپدی، زیبایی و قلب و عروق به کشورمان سفر می نمایند این به آن معناست که گچساران ظرفیت تبدیل به مقصد گردشگری سلامت را در بخش ناباروری دارد.

با توجه به اینکه این شهرستان در نزدیکی استان های خوزستان، بوشهر وهرمزگان واقع شده است و بعضی شهروندان کشورهای عربی از جمله عراق و کویت برای تشرف به بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) به این شهرستان سفر می نمایند امکان پذیرش بیماران این کشورها در بیمارستان های گچساران وجود دارد که امید می رود با بهره برداری از بیمارستان نرگسی این مهم در جهت تحقق قرار گیرد.

افزایش سه برابری تخت های بیمارستانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: با بهره برداری از بیمارستان نرگسی که در دهه فجر سال جاری انجام می گردد، تعداد تخت های بیمارستانی در گچساران نسبت به ابتدای سال 1392 سه برابر می گردد.

حسین کلانتری اضافه نمود:با توجه به وجود زیر ساخت های ارتباطی مناسب و فرودگاه در گچساران، وجود مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی کوشش می گردد تا با بهره برداری از بیمارستان 142 تختخوابی نرگسی گچساران تبدیل به یکی از قطب های گردشگری سلامت در جنوب کشور گردد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت بیمارستان نرگسی شهر دوگنبدان مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند که این امر چشم انداز توسعه زیرساخت های بیمارستانی را در گچساران روشن و امیدبخش نموده است.

کلانتری عنوان نمود: این طرح هم اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه نمود: برای ساخت این طرح عظیم درمانی تا به امروز یکهزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان نمود: سال جاری نیز 570 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان نرگسی گچساران مصوب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با تکمیل بیمارستان نرگسی تعداد تخت های بیمارستانی گچساران به 440 تخت می رسد که برای این شهرستان 126 هزار نفری شاخص خوبی محسوب می گردد.

پرویز یزدان پناه اضافه نمود:بیمارستان نرگسی گچساران شامل 128 تخت معمولی و 14 تخت مراقبت های ویژه است.

وی اعلام کرد:تجهیزات پزشکی مورد احتیاج بیمارستان نرگسی گچساران خریداری شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان نرگسی در این شهرستان سال 1392 در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع و با زیربنای 10 هزار و 700 متر زیربنا شروع شد.

وی اضافه نمود: این بیمارستان در 2 بلوک 6 و پنج طبقه در حال ساخت است.

بیمارستان نرگسی گچساران دارای بخش های اورژانس، درمانگاه، سی سی یو، 6 تخت آی سی یو، بستری داخلی، زنان، بچه ها و جراحی است.

مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) شهر دوگنبدان نیز از اواخر سال 1397 در حوزه درمان ناباروری شروع به کار کرد و خدمات این مرکز بر اساس استانداردهای کشوری برای زوج های نابارور انجام می گردد.

آی یو ای، آی وی اف، رحم اجاره ای، اهدای تخمک، لاپاراسکوپی و میکرواینجکشن از جمله عمل های جراحی ناباروری است که در این مرکز به مراجعان ارائه می گردد.

این مرکز با دارا بودن آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیوفیریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت های پس از عمل جراحی، تنها مرکز دولتی IVF در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ارایه خدمات به زوجین نابارور با تعرفه های درمانی دولتی است.

جذب متخصصان خدمت ماندگار دولت

رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: جذب متخصصان در رشته های تخصصی چون چشم، پوست، ارتوپدی، اعصاب و سایر رشته های مورد احتیاج باعث تحول خدمات رسانی این بیمارستان در سال های اخیر شده است.

طاها حسینی اضافه نمود: هم اکنون تقریبا در تمام رشته های تخصصی پزشکان مجرب در بیمارستان شهید رجایی مشغول خدمت هستند.

وی عنوان نمود:نوسازی بخش هایی از بیمارستان و تجهیز به امکانات پزشکی ورفاهی از دیگر خدمات دولت در سال های اخیر برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان بوده است.

توسعه سایر زیرساخت های درمانی

فرماندار گچساران گفت: در چند سال گذشته افزون بر طرح های عظیم درمانی زیرساخت های حوزه سلامت روستاها نیز بهبود یافته است.

علی خوان پایه اعلام کرد: احداث خانه بهداشت در روستاهای هفت چشمه، آرو، سربیشه، انجیرسیاه، پشکان، نازمکان و سرابننیز از جمله این طرح هاست.

وی ایجاد پایگاه سلامت رادک در شهر دوگنبدان، مراکز جامع سلامت در روستاهای دیل و لیشتر و 2 مرکز جامع سلامت در شهر دوگنبدان را از دیگر طرح های اجرا شده حوزه سلامت در گچساران ذکر کرد.

وی تاکید نمود:مرکز آموزش بهورزی و کلینیک دندان پزشکی گچساران از دیگر زیرساخت های حوزه درمان این شهرستان است.

وی با یادآوری وجود تنها یک بیمارستان فرسوده با تجهیزات اندک در ابتدای سال 1392 در گچساران اضافه نمود: حوزه سلامت این شهرستان در سال های اخیر شاهد انقلابی چشمگیر بوده است.

شهرستان 126 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44287

به "خبرنگاران رشد پرشتاب توسعه زیرساخت های درمانی در گچساران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد پرشتاب توسعه زیرساخت های درمانی در گچساران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید