دیوید کراننبرگ شیر طلای ونیز را می گیرد، پرواز بر بال های سینما

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، کارگردان فیلم تاریخ خشونت و قول های شرقی در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه شیر طلا برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل می گردد.

دیوید کراننبرگ شیر طلای ونیز را می گیرد، پرواز بر بال های سینما

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

دیوید کراننبرگ کارگردان کانادایی با صدور بیانیه ای گفت: همواره عاشق شیر طلای ونیز بودم. شیری که با بال های طلایی پرواز می نماید. این خود روح هنر است. نیست؟ روح سینماست.

این کارگردان در کارهای اولیه اش بیشتر در ژانر وحشت و علمی-تخیلی فیلم ساخت که اسکنرها، ویدیودروم و پرواز از جمله آنها هستند. او در کارهای متاخرترش بیشتر به سراغ تریلرهای روانشناختی رفت که تاریخ خشونت و قول های شرقی از مهم ترین آنها هستند.

کراننبرگ از کارگردان های محبوب کن است که جایزه ویژه داوران کن را برای تصادف در سال 1996 دریافت کرد و جایزه کالسکه طلایی را برای یک عمر دستاورد این جشنواره به دست آورد. جولین مور نیز سال 2014 برای بازی در فیلم نقشه های ستارگان وی جایزه بهترین بازیگر زن کن را کسب کرد.

این کارگردان که امروز 75 ساله است در 1999 در برلین خرس نقره ای را برای اگزیستنس برد و سال 2011 فیلم یک روش خطرناک وی برای کسب شیر طلا در ونیز رقابت کرد. وی با فیلم هایش تاکنون نامزد کسب هفت جایزه گلدن گلوب شده و چهار باز نامزدی اسکار را کسب نموده است.

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از 29 آگوست تا 8 سپتامبر 2018 برگزار می گردد. گی یرمو دل تورو ریاست گروه داوران این دوره را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14393

به "دیوید کراننبرگ شیر طلای ونیز را می گیرد، پرواز بر بال های سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوید کراننبرگ شیر طلای ونیز را می گیرد، پرواز بر بال های سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید