راه اندازی خط فراوری ماء الشعیر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، درصورتی که قصد راه اندازی خط فراوری ماء الشعیر را دارید، ابتدا باید طرح و برنامه ای راجع به میزان بودجه، زمین و کارگاه مورد احتیاج، تعداد سوله، میزان سرمایه در گردش، قیمت ماشین آلات و ... تهیه کنید. سپس در مراحل بعدی اقدام به ساخت و تجهیز کارگاه مورد نظر و همچنین استخدام پیمانکار جهت ساخت سوله کنید.

راه اندازی خط فراوری ماء الشعیر

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام شمس، دریافت مجوز برای راه اندازی خط فراوری ماء الشعیر یکی از مهم ترین اقدامات است و باید به سرعت انجام گردد تا مراحل بعدی به تعویق نیفتد و سپس در مرحله آخر، نوع فرایند فراوری ماء الشعیر را انتخاب و بر اساس آن ماشین آلات مورد احتیاج را تهیه می کنیم. ماء الشعیر به عنوان جایگزینی مناسب برای نوشابه های گازدار محسوب می گردد.

فرایند کلی فراوری ماء الشعیر

خط فراوری ماء الشعیر دارای یک فرایند کلی است، طی این فرایند در مخازن مخصوص ابتدا شکر مورداحتیاج در آب خالص و تصفیه شده حل شده و پس از فیلتراسیون با عصاره مالت مخلوط می گردد. در مرحله بعدی، شربت فراوریشده و مخلوط شده با آب تصفیه شده و استاندارد، طی فرایند خنک شدن گازکربنیک را جذب نموده و به اصطلاح گازدار می گردد. مرحله بعدی مربوط به بسته بندی و شیشه ماء الشعیر است که در این مرحله بطری پس از ضدعفونی و شستشو به بخش بازرسی انتقال می یابد. در مرحله آخر بطری های معیوب توسط بازرسی تعیین و خارج می شوند و سپس نوشیدنی به داخل بطری های سالم ریخته شده و همچنین گازکربنیک با فشار معینی به بطری وارد می گردد.

انواع روش های فراوری ماء الشعیر

ماءالشعیر به دو روش فراوری می گردد. معمولاً روش اول، در کشورهای اروپایی اجرا شده و روش دوم توسط خط فراوری ماءالشعیر در کشور خودمان انجام می گیرد.

دریافت مجوز برای راه اندازی خط فراوری ماءالشعیر یکی از مهم ترین اقدامات است

روش تهیه در ایران

نوشابه مالت که از ترکیبات عصاره مالت، رازک و سایر افزودنی ها فراوریشده، روش دیگر فراوری ماءالشعیر است در این روش مقدار معینی از مالت را پس از خرد و آسیاب کردن، با آب مخلوط نموده و در مخزن و یا دیگ پخت ریخته می گردد، در این مرحله عملیات هیدرولیز نشاسته موجود در مالت جو به قند شیرین اجرا شده و اضافه کردن عصاره رازک، شکر و سایر مواد افزودنی پس از عمل هیدرولیز، اضافه می گردد. در مرحله بعد تفاله مالت توسط صافی جدا شده و سپس مایع مالت به مخزن دیگری برای ته نشین شدن سایر مواد، انتقال داده می گردد. سرد کردن مایع از طریق خنک کننده یکی دیگر از مراحل است و پس ازآن مایع به مخازنی دوجداره جهت اضافه کردن سایر افزودنی ها نظیر اسیدهای خوراکی و … منتقل می گردد. در مرحله آخر همانند روش اول مایع از طریق دستگاه های مخصوص شفاف می گردد و سپس به بخش بسته بندی انتقال می یابد. گفتنی است که معمولاً استفاده از روش دوم در خط فراوری ماءالشعیر، بیشتر در کشور ما رایج است.

فرایند فراوری ماءالشعیر

سخن آخر و نتیجه گیری پایانی

به طورکلی می توان با آنالیز وضعیت بازار نوشیدنی های مختلف در سایر کشورها و مقایسه آن با ایران، به این نتیجه رسید که کشورمان در فراوری کدام نوشیدنی دارای ظرفیت بیشتری برای توسعه است. در حال حاضر مصرف نوشیدنی مالت در کشورمان از درجه بالایی برخوردار است و با راه اندازی صحیح خط فراوری آن می توان به درآمد بالایی رسید. همچنین اضافه کردن اسانس های متنوع در این نوشیدنی و فراوری مزه های مختلف، یاری زیادی برای بالا بردن فروش و برند شدن محصول خواهد نمود. ایران برای راه اندازی خط فراوری سایر نوشیدنی ها نظیر آبمیوه نیز به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مختلف و فراوری میوه های متنوع، دارای ظرفیت توسعه است همچنین وجود چشمه های فراوان در این کشور و وجود آب باکیفیت، ایران را به یکی از فراوریکنندگان برتر آب معدنی تبدیل نموده است.

درباره شمس

برند شمس طی سال ها با جمعی از بهترین های صنعت نوشیدنی ایران همراه شده است و در کارخانه ای به وسعت 4.5 هکتار در شهر باغستان شهریار مشغول فراوری محصولاتش منطبق با استانداردهای جهانی است. این برند با کوله باری از تجربه محصولاتی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که طعم و مزه آن یک نوستالژی زیبا برایشان به ارمغان می آورد. نوشیدنی مالت شمس این روزها با طعم های محبوبی مانند لیمو نعناع علاقه مندان بسیاری برای خود جذب نموده است.

انتهای رپرتاژ خبری

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10924

به "راه اندازی خط فراوری ماء الشعیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خط فراوری ماء الشعیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید