رمان جدید ایشیگورو با موضوع دوستی بین انسان و روبات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کازوئو ایشوگورو نویسنده مشهور ژاپنی ساکن انگلیس از انتشار رمان جدیدش به نام کلارا و خورشید خبر داده است. این اولین رمان ایشیگورو بعد از دریافت جایزه نوبل ادبیات است. داستان رمان درباره یک روبات به نام کلارا است که دوست دارد بین انسان ها دوستی نزدیک پیدا کند. قرار است این رمان در ماه مارس سال 2021 روانه بازار کتاب گردد.

رمان جدید ایشیگورو با موضوع دوستی بین انسان و روبات

انتشارات انگلیسی فابر تاریخ انتشار رمان جدید نویسنده ژاپنی را دوم ماه مارس سال جدید میلادی عنوان نموده است. مسئولان انتشارات جزئیات محدودی درباره داستان رمان دادند. آنگوس کارگیل مدیر انتشارات گفت: کلارا و خورشید رمانی با موضوع احساسات انسانی است که درباره انسان ها روایت شده است ولی مکان آن در جای دیگری اتفاق می افتد.

کارگیل گفت: داستان جدید نیز مثل داستان های قبلی ایشیگورو مخاطبان را شگفت زده خواهد نمود. رمان جدید نوعی حالت مرموز و ترکیبی از واقعیت و تخیل است.

ایشیگورو یکی از شناخته شده ترین نویسندگان معاصر انگلیس است و در سال 1986 برای کتاب هنرمندی از دنیا شناور برندهٔ جایزهٔ وایت برد و در سال 1989 برای کتاب بازماندهٔ روز برندهٔ جایزهٔ بوکر شد.

از بین آثار او کتاب های وقتی یتیم بودیم و هرگز رهایم مکن نیز به فهرست نهایی جایزهٔ بوکر راه یافتند. در سال 2008، مجله تایمز او را در رده 32 در بین 50 نویسنده برتر انگلیسی از سال 1945 قرار داد. ایشیگورو در سال 2017 برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34097

به "رمان جدید ایشیگورو با موضوع دوستی بین انسان و روبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان جدید ایشیگورو با موضوع دوستی بین انسان و روبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید