ساخت و ساز غیراصولی علاءالدین این بار به میراث فرهنگی لطمه زد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی ساخت و ساز و گودبرداری غیر اصولی پارکینگ طبقاتی مجتمع جدید علاء الدین، باشگاه اجتماعی ارامنه تهران فروریخت.

ساخت و ساز غیراصولی علاءالدین این بار به میراث فرهنگی لطمه زد

باشگاه اجتماعی ارامنه تهران با قدمتی نزدیک به 100 سال که بسیاری از هنرمندان، اهالی موسیقی و هنر از آن به عنوان سالنی برای اجرا و عرضه آثارشان بهره می بردند، به علت ساختمان سازی غیر اصولی پارکینگ علاءالدین ترک برداشت و دچار تخریب شد. در این فرو نشست بخشی از باشگاه و سالن ورزشی قوه قضایه نیز آسیب دیده است. ساختمان مذکور که در تقاطع خیابان نوفل لوشاتو و خارک قرار داشت، لوکیشن بسیاری از فیلم ها و سریال ها مثل سرزمین کهن، شهریار و... بود و به گفته یکی از اعضای هئیت امنای انجمن، تا یک روز قبل از این حادثه گروهی 50 نفره در بخشی از ساختمان در حال برداشت تصاویری برای فیلمی مستند با عنوان تاریخ شهر تهران بودند، که اگر این حادثه در روز قبل رخ داده بود، احتمال فاجعه ای انسانی را در پی داشت.

منبع هنر نیوز

رستم وسکانیان معمار، نقاش و... ارمنی تبار در سال 1331 در شهر تبریز به جهان آمد و از دانش آموختگان ممتاز دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه هنرهای زیبای پاریس (بوزار) بود که از سال 1354 تا 1359 به عنوان دانشیار و مدیر گروه معماری دانشکده هنرهای زیبا تهران مشغول به فعالیت بود.

منبع هنر نیوز

از آثار به نام او می توان به بناهای؛ کودکستان ارامنه تبریز سال 1350، استادیوم آرارات تهران بین سالهای 1349 ـ 1354 بنا کودکستان ارامنه تبریز سال 1350 و مرکز هنری شوشی، در قره باغ در سال 1383 اشاره نمود. مرمت قره کلیسا در چالدران (1355ش) و کلیسای سرکیس مقدس در نزدیکی دیر استپانوس مقدس (1364ش) و بسیاری از آثار ملی دیگر کشور نیز به عهده وسکانیان بود.

منبع هنر نیوز

با پیگیری های قانونی بخش حقوقی شهرداری در شعبه سوم دیوان عدالت اداری نهایت امر در چند روز پیش، این مرجع رأی صادره از کمیسیون ماده صد قانون شهرداری را درخصوص تخریب بنای تجاری غیرمجاز در طبقه هفتم پاساژ اصلی علاء الدین و تغییر کاربری های غیرمجاز ازجمله تبدیل انباری های تجاری به واحد تجاری را تأیید نموده است. اما هنوز زمان اجرای حکم از سوی شهرداری تهران معین نیست. پیش از این محمد باقر قالیباف شهردار تهران درباره پرونده پاساژ اصلی علاءالدین گفته بود:با هرگونه تخلفات غیرمجاز ساختمانی به ویژه آن دسته از برج ها و مجتمع های اداری و تجاری که نفس شهر را گرفته اند و حقوق شهروندان و قانون را زیرپا گذاشته اند، بدون اغماض برخورد می کنیم.بنای جدید علاء الدین در خیابان نوفل لوشاتو که از شانزدهم بهمن سال 91 کار اجرایی آن آغاز شده 17 طبقه دارد که 8 طبقه آن در زیرزمین و 9 طبقه آن در رو بنا خواهد شد. منبع: هنر نیوز

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: کجارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20864

به "ساخت و ساز غیراصولی علاءالدین این بار به میراث فرهنگی لطمه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و ساز غیراصولی علاءالدین این بار به میراث فرهنگی لطمه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید