سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا: کانال ویژه مالی اروپا با ایران بی فایده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گوردون ساندلند روز دوشنبه در مصاحبه با فرانس 24 مدعی شد کشور های اروپایی می توانند هر تعداد کانال مالی که می خواهند با ایران ایجاد نمایند، زیرا آن ها در نهایت ثمری نخواهند داشت.

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا: کانال ویژه مالی اروپا با ایران بی فایده است

به گزارش، گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در مصاحبه با فرانس 24 مدعی شد وسیله هدف ویژه اتحادیه اروپا (کانال مالی ویژه میان بروکسل و تهران) برای دور زدن تحریم های ضدایرانی آمریکا، در صورت اجرایی شدن نیز فایده ای نخواهد داشت.

گوردون ساندلند مدعی شد آمریکا در جلوگیری از انجام مبادلات تجاری میان شرکت های سراسر دنیا و ایران بسیار موفق عمل نموده است و در این باره تنها چند استثنا وجود دارد. او همچنین اضافه نمود شرکت های دنیا تمایلی ندارند که به دلیل ادامه روابط تجاری با ایران، روابط خود را با آمریکا خدشه دار نمایند. سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا سپس مدعی شد بنابراین آنها (کشورهای اروپایی) می توانند به هر تعداد کانال مالی که می خواهند با ایران ایجاد نمایند، زیرا آنها ثمری نخواهند داشت.

مجری برنامه از ساندلند پرسید: بنابراین در صورتی که فرانسه و آلمان راهی برای میزبانی از این کانال مالی پیدا نمایند، دولت شما (آمریکا) در مجازات این دو کشور درنگ خواهد نمود؟ ساندلند گفت: موضوع میزبانی این کانال مالی نیست. موضوع کارآمدی آن است. او اضافه نمود ما پیش تر به طور شفاف اعلام نموده ایم که هر شرکتی که بتواند با آمریکا روابط تجاری داشته باشد، می تواند با ایران هم روابط تجاری داشته باشد، اما نه با هر دوی اینها.

مجری برنامه در ادامه گفت: درباره معافیت های تحریمی که آمریکا برای برخی از کشورهای اروپایی صادر کرد؛ آیا هدف از اعطای چنین معافیت هایی کوشش واشنگتن برای ایجاد چنددستگی در اتحادیه اروپا بود؟ برای مثال، یونان (که از آمریکا معافیت تحریمی دریافت نموده است) در شورای اروپا علیه آمریکا رأی نخواهد داد.

ساندلند در پاسخ مدعی شد تحریم های ضدایرانی آمریکا به دقت طراحی شده اند و معافیت های تحریمی نیز به دلایل فنی ویژه ای صادر شدند. او در ادامه گفت دلیل صدور این معافیت ها نیرنگ سیاسی نبود، بلکه ماهیت فنی داشت.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هفته گذشته با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به نقل از دیپلمات های ارشد مدعی شد آلمان و فرانسه برای میزبانی کانال مالی ویژه ایران-اروپا به منظور ادامه روابط تجاری شرکت های اروپایی با ایران علی رغم تحریم های واشنگتن علیه تهران، پا پیش گذاشته اند. بر اساس این گزارش، در صورتی که آلمان میزبانی این کانال مالی را بر عهده بگیرد، ریاست آن را یک مقام فرانسوی عهده دار خواهد بود و در صورتی که فرانسه میزبانی این کانال مالی را داشته باشد، یک مقام آلمانی به ریاست آن انتخاب خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2861

به "سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا: کانال ویژه مالی اروپا با ایران بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا: کانال ویژه مالی اروپا با ایران بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید