طرز تهیه سالاد انار و کلم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سالاد انار از سالاد های خوشمزه و لذیذ پاییزی می باشد و مواد اصلی آن ، کلم قرمز ، گردو و انار می باشد البته در برخی از دستور العمل های تهیه سالاد انار ، بجای کلم قرمز یا همون کلم بنفش از گل کلم و یا کلم سفید استفاده می گردد.

طرز تهیه سالاد انار و کلم

به گزارش خبرنگاران به نقل از هفت گنج ،با رسیدن فصل هر میوه ، غذاها ، چاشنی ها و سالاد هایی که با میوه آن فصل درست می گردد در بین مردم افزایش می یابد برای مثال از مشهورترین غذاها می توان به خورش انار و آش انار و از مشهورترین سالاد ها می توان به سالاد انار و سالاد اسفناج با انار اشاره نمود.

مواد لازم سالاد انار و کلم

انار قرمزو خوشرنگ2 عدد
کلم قرمز400 گرم
گردو به میزان دلخواه
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
ماست 3 قاشق قاشق غذاخوری
گل پر به میزان دلخواه
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه سالاد انار و کلم

  1. برای تهیه این سالاد پاییزی خوشمزه ابتدا کلم های قرمز را پس از شستن ، با رنده به صورت رشته های ظریف رنده می کنیم و یا اینکه از طریق غذاساز خیلی ریز خرد می کنیم و پس از خرد کردن آن ها را داخل ظرفی که برای سالاد آماده نموده ایم می ریزیم. سپس انارها را دان می کنیم و دانه های قرمز و خوشرنگ انار را به ظرف سالاد اضافه می کنیم.
  2. حالا نوبت آماده کردن سس سالاد انار می باشد من همواره سس مایونز را با مقداری ماست میکس می کنم و بعدش مقداری نمک ، فلفل سیاه و گل پر را به سس اضافه می کنم و در سرانجام تمامی مواد سس را باهم مخلوط می کنم تا سس یکنواخت داشته باشم. با این روش سس خیلی خوشمزه و رقیق تر می گردد. البته شما می توانید در صورت تمایل از سس مایونز به تنهایی هم بهره ببرید.
  3. پس از آماده کردن سس آن را داخل ظرف سالاد می ریزیم و مواد سالاد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم به شکلی تمامی مواد سالاد آغشته با سس گردد و در خاتمه گردوها را به مواد سالاد اضافه می کنیم. البته گردو کاملا اختیاری است و می توانید در تهیه سالاد انار آن را حذف کنید.
  4. هم اکنون سالاد انار آماده است اما برای اینکه موادش خوب طعم بگیرد و به اصطلاح سالاد خودش را بگیرد آن را به مدت دو ساعت در یخچال استراحت می دهیم و سپس سرو می کنیم. برای تزیین هم می توانید از دانه های انار قرمز و خوشرنگ به همراه سبزیجات مورد علاقه خود بهره ببرید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43148

به "طرز تهیه سالاد انار و کلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد انار و کلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید