فخری: مدال هم نگیریم هیچکس نمی تواند انتقاد کند، بعد از المپیک به پیشنهاداتم فکر می کنم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر معتقد است، با بودجه و امکاناتی که تیمش در اختیار دارد، اگر سابریست ها در المپیک توکیو مدال هم نگیرند، نباید انتقادی متوجه آنها باشد.

فخری: مدال هم نگیریم هیچکس نمی تواند انتقاد کند، بعد از المپیک به پیشنهاداتم فکر می کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، پیمان فخری پس از انتخاب نفر چهارم تیم سابر و تکمیل تیم اعزامی به المپیک توکیو درباره شرایط شمشیربازان و اردوی ملی پوشان توضیحاتی ارائه کرد.

وی در خصوص مسابقه انتخابی تیم ملی سابر و معرفی محمد فتوحی به اسم نفر چهارم تیم ملی در المپیک توکیو، گفت: خیلی خوشحالم از اینکه بالاخره ماراتن انتخاب نفر چهارم تمام شد. البته می توانستم زودتر از این نفر چهارم را انتخاب کنم، اما چون می خواستیم حساسیت ها بالا باشد تا ملی پوشان با هم مبارزه نمایند و انگیزه تمرین کم نگردد، از آخرین روزها هم استفاده کردم. شش شمشیرباز خوب دارم که به هم نزدیک هستند و تا روزهای سرانجامی نتوانستم نفر چهارم را انتخاب کنم. در نهایت فتوحی براساس امتیاز مسابقات جام دنیای مجارستان، مسابقه گرجستان و دو انتخابی تیم ملی توانست به جمع سه نفر دیگر اضافه گردد.

طولانی شدن انتخاب نفر چهارم استرس زا نبود

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طولانی شدن فرایند انتخاب نفر چهارم استرس مضاعف را در کنار استرس مربوط به المپیک به ورزشکاران وارد ننموده است؟، گفت: یک ماه تا المپیک به جای مانده است و این طولانی شدن نمی تواند هیچ استرسی داشته باشد. به علاوه در این مدت بچه ها با جدیت تمرین می کردند و اگر آنها را رها می کردم با این جدیت تمرین نمی کردند. مطمئن باشید هنوز خیلی از تیم های دنیا در خصوص نفرات به جامانده خود اظهارنظر ننموده اند. باید از فرصت استفاده کنیم تا کسی حاشیه امنیت نداشته باشد. اگر من زودتر نفر چهارم را انتخاب می کردم این بازی های خوبی را که در این دو روز از فتوحی دیدیم، شاهد نبودیم. فکر می کنم در المپیک هم بازی های خوبی انجام دهد و از عملکرد او در دو مسابقه انتخابی راضی بودم.

طالع ما بعد از المپیک تعیین می گردد

سرمربی تیم سابر کشورمان درباره تأثیر شیوع کرونا بر فرایند تمرینات و اینکه چه میزان برنامه های آماده سازی ملی پوشان تا المپیک عملی شده است، توضیح داد: خیلی خوب تمرین کردیم و هیچ فرصتی را از دست ندادیم. ما فصل بدنسازی خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و فکر می کنم کاری را که باید انجام می دادیم، صورت دادیم. حالا آنچه در طالع ما نوشته شده است بعد از المپیک تعیین می گردد.

قدر المپیک را به خوبی می دانیم

انتظاری که از شمشیربازی برای کسب مدال در المپیک وجود دارد استرس تیم را بالا می برد؟، فخری در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: کاری به این مسائل نداریم. ما قدر المپیک را می دانیم و المپیک را از دست نمی دهیم. از دو دوره قبل که ما سهمیه المپیک گرفتیم هیچکس از ما خبر نداشت تا اینکه بعد از 37 سال سهمیه گرفتیم. در المپیک 2012 لندن عابدینی بین 37 نفر، سی وهفتم شد و همان نفر چهار سال بعد با اختلاف یک ضربه نفر چهارم شد. مطمئن باشید در المپیک توکیو هم از این فرصت استفاده می کنیم تا با توجه به زحمتی که کشیدیم، نتیجه بگیریم. ملی پوشان خیلی زحمت کشیدند و شب و روز خود را برای المپیک گذاشتند. درست است که فشار روی ما زیاد است، اما فکر می کنم که المپیک خوبی در پیش داشته باشیم.

هر اتفاقی در المپیک بیفتد باید با آن کنار بیاییم

فخری در پاسخ به این پرسش که آیا شمشیربازی را روی سکوی المپیک می بینید؟، یادآور شد: آرزوی قلبی من این است که روی سکو برویم. هزار مدال در المپیک توزیع می گردد و چیزی تعیین نیست. نمی توانم اظهارنظری در خصوص المپیک داشته باشم و ما دیدیم که بعضاً قهرمانان دنیا نتوانستند مدال المپیک بگیرند که این نشان دهنده حساسیت بالای این رویداد است، اما هر اتفاقی که بیفتد باید با آن کنار بیاییم. اگر مدال بگیریم که آرزوی قلبی ماست، بهتر است و اگر مدال نگیریم چیزی از ارزش های ملی پوشان کم نمی گردد، چون در چهار سال گذشته توانایی های خود را نشان دادیم. ما مدال قهرمانی دنیا گرفتیم و سهمیه تیمی کسب کردیم که تنها هشت کشور پیروز به دریافت آن شدند و این نشان دهنده آن است که ما جزو هشت کشور برتر دنیا هستیم، اما از الان نمی توانم چیزی در خصوص نتیجه المپیک بگویم.

هیچکس نمی تواند از ما انتقاد کند

سرمربی تیم سابر در پاسخ به این سؤال که آیا به هجمه ها در صورتی که در المپیک مدال نگیرید، فکر نموده اید؟، گفت: هیچکس نمی تواند از ما انتقاد کند، چون اگر نسبت به سایر تیم ها ما را ارزیابی کنید، می بینید کمترین بودجه و کمترین امکانات را داشتیم و بیشترین نتایج را گرفته ایم و هیچکس نمی تواند از ما انتقاد کند که باید مدال می گرفتیم. اگر مدال گرفتیم که مفت چنگ مان و این را هم از الان بگویم که اگر هم مدال نگیریم جای انتقادی نمی تواند باشد. اما این آرزوی قلبی ماست و خودمان دوست داریم که مدال بگیریم و افتخارآفرین باشیم. دنبال این هم نیستیم که جواب کسی را بدهیم.

بعد از المپیک در خصوص پیشنهاداتم تصمیم می گیرم

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پیشنهادات زیادی که در این سال ها داشتید و احتمالاً بعد از المپیک هم این پیشنهادات بیشتر خواهد شد، آیا به پاسخ مثبت دادن به پیشنهادات فکر نموده اید؟، گفت: من قبلاً گفته ام که بعد از المپیک در خصوص این مسئله تصمیم می گیرم.

فخری در سرانجام در خصوص اینکه شمشیربازان ایران در هر دو بخش انفرادی و تیمی می توانند مدال بگیرند یا خیر، تأکید کرد: مدال آرزوی ماست، چه انفرادی و چه تیمی، اما توقعات باید پایین بیاید. با این حال ملی پوشان ما پتانسیل گرفتن هم مدال انفرادی و هم تیمی را دارند.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60290

به "فخری: مدال هم نگیریم هیچکس نمی تواند انتقاد کند، بعد از المپیک به پیشنهاداتم فکر می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فخری: مدال هم نگیریم هیچکس نمی تواند انتقاد کند، بعد از المپیک به پیشنهاداتم فکر می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید