ماشین دو میلیون دلاری بنتلی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، باکالار توسط زیرمجموعه ای از بنتلی به نام مولینر ساخته می گردد. قدمت این نام به پیش از اختراع خودرو و به قرن شانزدهم برمی گردد که مولینر یک کالسکه سازی بود.

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی

تنها دوازده دستگاه از بنتلی باکالار ساخته می گردد که همه پیش فروش شده است

بنتلی باکالار به سلیقه مشتری

بنتلی با رونمایی از یک مدل جدید وارد جمع سازندگان خودرو های سفارشی شد. بنتلی باکالار یک مدل روباز دونفره است که تنها دوازده دستگاه از آن ساخته خواهد شد. قیمت ماشین یک میلیون و 500 هزار پوند (یک میلیون و 900 هزار دلار) است و همه ماشین ها پیش فروش شده است.

باکالار توسط زیرمجموعه ای از بنتلی به نام مولینر ساخته می گردد. قدمت این نام به پیش از اختراع خودرو و به قرن شانزدهم برمی گردد که مولینر یک کالسکه سازی بود. پس از اختراع خودرو خانواده مولینر به ساخت ماشین های سفارشی پرداخت و به نامی معتبر در بین ثروتمندان تبدیل شد.

بنتلی تایپ R. یکی از مشهورترین ماشین هایی است که توسط مولینر ساخته شده است

مولینر از اواخر دهه پنجاه میلادی بخشی از بنتلی است. بنتلی کنتینانتال تایپ R. در اوایل دهه پنجاه میلادی و لیموزین ملکه انگلستان در سال 2002 از جمله مهمترین ماشین هایی است که توسط مولینر ساخته شده است.

بنتلی با مدل باکالار می خواهد نام مولینر را دوباره احیا کرده و به کسب و کار ساخت ماشین های سفارشی بسیار گران قیمت وارد گردد.

باکالار از نظر فنی با مدل کنتینانتال جی تی مشترک است. اما ظاهر ماشین متفاوت است و با الهام از کانسپتی که بنتلی پارسال به مناسبت صد سالگی خود ساخت، طراحی شده است. موتور باکالار دوازده سیلندر با قدرت 650 اسب بخار است.

داشبورد بنتلی باکالار از چوب درختی 5000 ساله ساخته شده است

هر دوازده دستگاه باکالار به طور کامل به سلیقه مشتری تزیین خواهد شد. داخل ماشین از مدل های معمولی بنتلی لوکس تر است و مثلا برای ساخت داشبورد از چوب درختی پنج هزار ساله استفاده شده است.

بنتلی تازه ترین عضو گروه خودروسازی فولکس واگن است که قصد دارد با فروش ماشین های بسیار گران قیمت درآمد خود را افزایش دهد. پیش از این بوگاتی و لامبورگینی هم با ساخت مدل های سفارشی چند میلیون دلاری نشان داده اند که این کسب و کار رونق خوبی دارد.

موتور باکالار دوازده سیلندر و با قدرت 650 اسب بخار است

فراری، آستون مارتین و مک لارن هم ماشین های مشابهی را در تعداد کم و با قیمت میلیونی به بازار عرضه کرده اند.

بنتلی در سال گذشته حدود یازده هزار دستگاه ماشین در سراسر جهان فروخت. آدریان هالمارک پیش بینی کرده فروش کارخانه امسال بیشتر باشد و می گوید بین 60 تا 80 درصد از تولید امسال پیش فروش شده است.

مجموع قدرت موتور الکتریکی و بنزینی ماشین 1700 اسب بخار است

حدبیشتر سرعت برای چهار نفر

خودروساز کوچک سوئدی، کونیگزگ (Koneigsegg) که به ساخت ماشین های اسپرت گران قیمت مشهور است، سوپرکار جدیدی به نام جمرا (Gemera) ساخته که برای چهار سرنشین جا دارد.

جمرا 1700 اسب بخار نیرو دارد. این نیرو از ترکیب یک موتور سه سیلندر بنزینی 600 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 1100 اسب بخاری تامین می گردد. کونیگزگ می گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 1/9 ثانیه و حدبیشتر سرعتش بیش از 400 کیلومتر در ساعت است.

کونیگزگ می گوید این اولین سوپرکار چهارنفره جهان است. برخلاف بیشتر سوپرکار های جهان، این کارخانه علاوه بر سرعت و قدرت، به راحتی سرنشینان هم توجه کرده است.

کونیگزگ می گوید این اولین سوپرکار چهارنفره جهان است

سرنشینان جلو و عقب به نمایشگر های بزرگ دسترسی دارند و جالیوانی برایشان ساخته شده که نوشیدنی ها را خنک یا گرم نگه می دارد. در های بزرگ ماشین رو به جلو و بالا باز می گردد و فضای بزرگی برای سوار و پیاده شدن باز می کند.

کریستیان فان کونیگزگ، بنیانگذار کارخانه سوئدی می گوید که ایده این ماشین را نزدیک به بیست سال در ذهن داشته، اما تا الان برای ساخت آن منابع و امکانات کافی نداشت.

قرار است از جمرا سیصد دستگاه ساخته گردد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما بدون شک بیش از یک میلیون دلار خواهد بود.

قوی ترین مدل الکتریکی فولکس واگن ID4 با هر بار شارژ 500 کیلومتر حرکت می کند

جهانی بی تصادف

فولکس واگن تصاویری از دومین مدل الکتریکی خود به نام ID4 را منتشر کرده است. این ماشین که یک شاسی بلند کوچک است، قرار بود با استتار کم در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته گردد، اما پس از لغو برگزاری نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا، کارخانه آلمانی به انتشار عکس هایی از ماشین بسنده کرد.

ID4 رقیب مستقیم شاسی بلند تسلا است که عرضه آن به تازگی آغاز شده است. دو شاسی بلند الکتریکی هیوندای و کیا هم با این مدل رقابت می کنند.

فولکس واگن در سال های گذشته تصویری کلی از ظاهر ماشین را در قالب کانسپتی به نام ID. Crozz نمایش داده بود. اما عکس های جدید نشان می دهد که بدنه ماشین نسبت به کانسپت محافظه کارتر شده و فرم اسپرت ندارد.

فولکس واگن الکتریکی ID4 قرار است از سال آینده به بازار عرضه گردد

این شاسی بلند الکتریکی در چند مدل و با باتری های مختلف به بازار عرضه خواهد شد. قوی ترین مدل می تواند با هر بار شارژ تا 500 کیلومتر حرکت کند.

فولکس واگن با سری ماشین های الکتریکی ID قصد دارد تا سال 2050 تولید دی اکسید کربن محصولاتش را به صفر برساند. اولین مدل الکتریکی فولکس واگن یک هچ بک به نام ID3 است که امسال با قیمتی زیر سی هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

فولکس واگن می خواهد تا سال 2025 فروش مدل های الکتریکی اش را به یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال برساند.

گروه خودروسازی فولکس واگن که شامل شرکت های پورشه، آئودی، اشکودا و سئات است، قرار است تا پایان دهه جاری میلادی، 75 مدل الکتریکی به بازار عرضه کند.

بزرگ ترین خودروساز جهان همچنین اعلام کرده که ماشین هایش را به سیستم عاملی مجهز می کند که می تواند از تصادف جلوگیری کند. فولکس واگن ادعا می کند که با این نرم افزار تا سال 2050 تعداد تصادف های محصولاتش به صفر خواهد رسید.

اولین مدل الکتریکی فولکس واگن قرار است تابستان به بازار عرضه گردد

این سیستم عامل با کمک دوربین و رادار، خطر را پیش بینی کرده و از تصادف جلوگیری می کند. نرم افزار فولکس واگن به کمک هوش مصنوعی از موقعیت های مختلف درس می گیرد و از طریق اینترنت به روز می گردد.

ادعای جدید فولکس واگن در حالی مطرح می گردد که بنا بر گزارش رسانه ها، فولکس واگن در توسعه نرم افزار مدل ID3 با مسائل جدی روبرو شده است. احتمال داده شده این مسائل باعث تاخیر عرضه ماشین به بازار گردد.

فولکس واگن این اخبار را تکذیب کرده و می گوید چنین اشکالاتی هنگام ساخت یک محصول کاملا جدید طبیعی است و تولید ID3 طبق برنامه پیش می رود.

رونمایی از اولین مدل الکتریکی کادیلاک به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد

نیویورک قربانی کرونا

شیوع ویروس کرونا در جهان سومین نمایشگاه خودروی سال را به تعطیلی کشاند. پس از دو نمایشگاه شانگ های و ژنو، برگزارکنندگان نمایشگاه نیویورک هم اعلام کردند که به دلیل شیوع ویروس این نمایشگاه برگزار نخواهد شد.

رونمایی مدل های جدید هم متوقف شده است. جنرال موتورز قرار بود اولین مدل الکتریکی کادیلاک را تا چند هفته دیگر رونمایی کند، اما این مراسم برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. فورد هم مراسم رونمایی از شاسی بلند جدید خود به نام برونکو را لغو کرده است.

گسترش ویروس در اروپا کارخانه های خودروسازی را به تعطیلی کشانده است. فیات-کرایسلر، فراری و لامبورگینی در ایتالیا و سئات در اسپانیا برای محافظت از نیروی کار خود، فعالیت کارخانه های خود را کاهش داده یا متوقف کرده اند.

علاوه بر خطر ابتلای کارگران به ویروس، تولید در برخی از کارخانه ها به دلیل نبود قطعه با مشکل روبرو شده است. پی اس ای در فرانسه و جگوار-لندروور در بریتانیا کاهش تولید یا تعطیلی کارخانه هایشان را بررسی می کنند.

همچنین وزیر بهداشت بریتانیا می گوید دولت در حال مذاکره با خودروسازان و دیگر کارخانه های بریتانیایی است تا از توان مهندسی آن ها برای ساخت دستگاه های تنفس استفاده کند.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: فرادید
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25574

به "ماشین دو میلیون دلاری بنتلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین دو میلیون دلاری بنتلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید