مدل معین ارزش 940 هزار پارسل شهر تهران مبتنی بر موقعیت مکانی تهیه می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از تهیه مدلی برای برآورد ارزش واقعی تک تک املاک شهر تهران خبرداد و گفت با تهیه این مدل عوارض صدور پروانه و گواهی های ساختمانی مبتنی بر ارزش و مرغوبیت واقعی املاک محاسبه خواهند شد.

مدل معین ارزش 940 هزار پارسل شهر تهران مبتنی بر موقعیت مکانی تهیه می گردد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری با بیان اینکه نحوه محاسبه و اعلام عوارض در حال حاضر مبتنی بر ارزش واقعی املاک شهر تهران نیست، گفت: اواخر سال 98، طرحی را مبنی بر تهیه مدل تعیین ارزش املاک شهر تهران تدوین کردم که با همراهی همکارانم در کمیسیون، به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و شهرداری تهران ملزم به انجام مطالعات و ارائه لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی تک تک املاک شهر تهران شد.

وی توضیح داد: این مهم در اولویت جدی معاونت شهرسازی و معماری نهاده شد و برای انجام مطالعات و مدل سازی برآورد ارزش املاک شهر تهران، به مهندسین مشاور با راهبری دکتر نصر اصفهانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان تفویض شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران یادآور شد که در حال حاضر مبنای اصلی محاسبه عوارض ساخت و ساز، دفترچه ارزش معاملاتی ابلاغی از موضوع کمیسیون ماده 64 تقویم املاک شهر تهران است که شهر تهران را به 164 بلوک شهری تقسیم بندی نموده است.

سالاری با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در معاونت شهرسازی شهرداری اعلام نمود: طی جلسه ای چند ساعته تمامی فرآیندهای رسیدن به مدل سازی و تهیه الگوریتم و فرمول نحوه محاسبه و تعیین ارزش تک تک پارسال های شهر تهران که غالب بر حدود 940 هزار پارسل و ملک است را مورد بحث و آنالیز قرار دادیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اهتمام داریم تا نحوه تعیین ارزش تک تک املاک تهران را برای اولین بار در شهر تهران و حتی در کشور، مبتنی بر بهره گیری از دیتاهای قابل اعتنا از جمله دریافت قیمت واقعی املاک و آپارتمان هایی که در طول سال خرید و فروش شده و در سامانه اتحادیه مشاورین املاک شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی منعکس می شوند و نیز مجموعه اطلاعات و دیتاهایی که مربوط به حوزه صدور پروانه و انتها کار در معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فاوای شهرداری موجود است و مبتنی بر مجموعه خدمات و سرانه هایی که در همجواری و محدوده املاک شهر تهران وجود دارد را تهیه کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: یقین داریم تهیه دفترچه تعیین ارزش واقعی و به روز تک تک املاک شهر تهران منجر به تدوین الگوریتم و فرمول محاسبه میزان عوارض صدور پروانه و گواهی ها مبتنی بر ارزش واقعی املاک توسط مدیریت شهری تهران خواهد شد و به این ترتیب شاهد عدالت اجتماعی و واقع نگری در محاسبه و اعلام عوارض به شهروندان تهرانی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر و بر اساس تعداد 164 بلوک شهر، نحوه محاسبه و اعلام عوارض مبتنی بر ارزش واقعی املاک شهر تهران نیست، چرا که حدود 940 هزار پارسل شهر تهران صرفا در 164 دسته بندی ارزش گذاری شده اند. امیدواریم به زودی این لایحه به شورای شهر تهران جهت تصویب، ارائه گردد و مطمئنا این شیوه تصمیم گیری در مورد تعیین عوارض و تهیه دفترچه ارزش املاک به عنوان الگویی به سایر کلان شهرها و شهرهای کشور تعمیم و سری خواهد یافت.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44518

به "مدل معین ارزش 940 هزار پارسل شهر تهران مبتنی بر موقعیت مکانی تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل معین ارزش 940 هزار پارسل شهر تهران مبتنی بر موقعیت مکانی تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید