مردم یونان به یورو، سوء ظن دارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همین چند وقت پیش بود که انتخابات یونان ، ظرف کمتر از یک سال برگزار گردید و این بار همانند دوره پیشین، شهروندان یونانی ، تعداد آرای بیشتری را نسبت به سایر احزاب در سبد حزب سیریزا بریزند.

مردم یونان به یورو، سوء ظن دارند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حالا نخست وزیر جوان، الکسی سیپراس و همکارانش در حزب ضدّ ریاضتی یونان، مشغول آنالیز هم جانبه اوضاع هستند تا ببینند چگونه می گردد، اسب تروای خود را در مقابل ساختمان اتحادیه اروپا در بروکسل، افسار ببندند.

خبرنگار بین الملل خبرنگاران برای آنالیز آخرین تحولات در یونان با دکتر دیونیسیا- تئودورا آوگرینوپولو، نماینده مجلس یونان، گفتگویی انجام داده که در ادامه از نظر شما مخاطبان محترم می گذرد. خانم آوگرینوپولو، رئیس کمیته محیط زیست مجلس یونان و همچنین رئیس گروه نمایندگان کشورهای حوزه مدیترانه هم هست.

نظر شما در خصوص انتخاب مجدد الکسیس سیپراس در انتخابات اخیر است؟

مردم یونان به دلیل اقدامات ریاضتی دولت های قبلی، در سال های گذشته خسته شده اند. آنها امیدوار بودند که دولت فعلی به اقدامات ریاضت اقتصادی سرانجام دهد و به این دلیل آنها به دولت سیپراس رأی دادند. با این حال، امید آنها به زودی از دست رفت. دولت فعلی تحت راهنمایی نهادهای اروپایی و صندوق بین المللی پول توافق نموده تا اقدامات ریاضتی حتی سختگیرانه تری، نسبت به قبل انجام دهد. من فقط امیدوارم که دولت کنونی اصلاحات نهادی در کشور که به منظور حرکت به سمت رقابت و توسعه ضروری است را اتخاذ کند.

پیروزی دوباره سیریزا به معنای تسریع خروج یونان از اتحادیه اروپاست؟

رأی به سیریزا به این معنی است که سوء ظن به یورو وجود دارد؛ یعنی یونانیان احساس می نمایند که آنها اتحادیه اروپا را برای این می خواهند که قادر به پرداختن به مسائل روزمره آنها باشد، همبستگی بیشتری را به مردم نشان دهد و همچنین ترویج شبکه های اجتماعی بیشتر برای پرداختن به احتیاجهای مردم و ایجاد اشتغال برای همه بپذیرد. همه ما چنین اتحادیه ای را می خواهیم. با این حال، این بحث وجود دارد که اتحادیه اروپا یاریی نمی نماید. حزب دموکراسی جدید، یعنی حزبی که بار اول تصمیم گرفت یونان باید یک کشور عضو اتحادیه اروپا در سال 1970 گردد ، به وضوح هوادار اروپاست. ما می خوهیم برای اروپایی با وجهه انسان محبت آمیز، فرصت های برابر برای همه، با اشتغال برای همه و به ویژه برای جوانان کار کنیم. برای اتحادیه اروپایی که از یک اقتصاد رقابتی در سطح دنیای لذت ببرد و در عین حال، قدرت نرم قابل اعتمادی باشد که در آن قانون برای همه حکمفرما باشد. من باور دارم که مردم اروپا، اگر متحد شوند، می توانند امید به بهترین ها داشته باشند؛ بنابراین به منظور دستیابی به این امر، ما باید باقی بمانیم و در این جهت به اتحادیه اروپا یاری کنیم.

دلیل اصلی کاهش نرخ مشارکت شهروندان یونانی در انتخابات مجلسی چند هفته پیش چه بود؟

امروزه مردم و به ویژه جوانان، عقیده ندارند که مشارکت آنها در انتخابات بتواند آینده آنها را تغییر دهد. به ویژه در یونان، مردم بر این باورند که تصمیم گیری ها توسط نهادهای بالاتر و فراتر از دولت یونان و احزاب سیاسی محلی گرفته می گردد. استدلال هایی پشت این عقیده وجود دارد، به ویژه اینکه یونان عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو نهادهای متعدد بین المللی دیگر است. با وجودی که گزینه های سیاسی ، به دنبال پیاده سازی خاص این سیاست هاست، شرایط همین طور باقی می ماند. نه تنها همه مردم باید رأی دهند ، بلکه آنها باید فعالانه در سیاست ها مشارکت نمایند؛ هم در سطح محلی، منطقه ای و دنیای. شهروندان باید جوابگو باشند و و نسل های جوان تر، نباید پشت این بهانه ساده پنهان شوند که به راحتی هر چیزی تغییر نمی نماید. اگر شما سعی نکنید، از کجا می دانید که چیزی تغییر نمی نماید؟

چقدر یاری اقتصادی اروپا به خروج یونان از بحران کنونی موثر است؟

یونان میخواهد وام های بیشتری را دریافت کند که باعث می گردد دولت کنونی اقدامات ریاضتی بیشتری، علاوه بر اصلاحات نهادی، انجام دهد. این وام ها و بسته های یاریی که به یونان اعطا می گردد، رایگان نیست و مردم یونان باید هزینه آنها را پرداخت نمایند.

به نظر شما،سال 2016 سرانجام کابوس ریاضت اقتصادی در یونان است؟

کشور احتیاج به اصلاحات لازم برای رقابتی تر شدن و شروع به فراوری ثروت بیشتر دارد. به علاوه، ضروری است که تجدید ساختاری برای بدهی های عمومی یونان به منظور بدهی های پایدار انجام گردد. هر چه زودتر این شرایط صورت گیرد، یونان به هر گونه اقدامات ریاضت اقتصادی دیگر احتیاج ندارد.

راهکار شما به حل بحران اقتصادی یونان چیست؟

دولت قبلی تمرکز خاصی روی افزایش کارآفرینی، سرمایه گذاری، نوآوری در تکنولوژی و ایجاد مشاغل جدید در بخش خصوصی داشت. یونان شروع به بالا رفتن از نمودارها در گزارش های رقابت پذیری چندین موسسه بین المللی نموده بود. سرمایه گذاری های خارجی و محلی دوباره شروع شده بود. من امیدوارم که این کوشش ها در دولت کنونی نیز ادامه یابد. من به عنوان رئیس کمیته محیط زیست مجلس یونان، طرح های زیادی را معرفی نموده ام که مشاغل سبز و نوآوری های فناورانه را ایجاد می نماید که هر دو باعث ترویج حفظ محیط زیست، انرژی سبز و توسعه پایدار می گردد. همچنین ایجاد ابزارهای اقتصادی جدید که از تنوع زیستی غنی کشور محافظت می نماید و باعث ایجاد ثروت برای مردم می گردد. یونان دارای غنی ترین تنوع زیستی در اروپاست. علاوه بر این جزء 10کشوری در دنیا است که طولانی ترین خط ساحلی را دارد. ثروت طبیعی کشور بسیار زیاد است. اگر ما بتوانیم از آن به طرز موثری استفاده کنیم، می توانیم کشور را به سمت خروج از بحران سوق دهیم و ما را شادتر و خلاق تر می نماید.

نظر شما در خصوص سرمایه گذاری ایران در بخش انرژی یونان چیست؟

سرمایه گذاری در انرژی سبز جهت اصلی هر کشوری است. ما اخیرا بر روی بسیاری از مناطق را مطالعه نموده ایم، مخصوصا آنهایی که بخش انرژی شان به طور کامل به منابع تجدید پذیر، مانند کاستاریکا وابسته است. این یک انتخاب مقرون به صرفه برای همه در میان مدت، به علاوه یک انتخاب ضروری برای همه زمان ها در دراز مدت است، چرا که این تنها راه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. یونان پتانسیل بسیار زیادی برای انرژی های تجدید پذیر دارد. به عنوان مثال، یونان دارای پتانسیل انرژی زمین گرمایی، زیادی است که سرمایه گذاران می تواند از آن استفاده نمایند و همچنین نور خورشید، باد و جذر و مد در آن نامحدود است. ایران و یونان بسیار نزدیک به هم قرار دارند. ما می توانیم شبکه های انرژی هوشمند و پروژه های تحقیقاتی و تجاری مشترکی را با هم در خصوص انرژی های تجدید پذیر توسعه دهیم.

مصاحبه از: مهدی دل روشن

منبع: تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 15 خرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28533

به "مردم یونان به یورو، سوء ظن دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم یونان به یورو، سوء ظن دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید