مزایای سرامیک کف

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کفپوش سرامیکی رایج ترین کفپوشی است که با استفاده از آن می توان کف تمام قسمت های ساختمان را پوشش داد. این کفپوش در آشپزخانه ، حمام ها، راهروها، سالن های پذیرایی و … قابل نصب است و علاوه بر زیبایی از کارایی و دوام بسیار بالا برخوردار می باشد. سرامیک از جمله مقاوم ترین مصالحی است که به دلیل دوام بالا، در مکان های پر رفت و آمد نیز استفاده می شود. این کفپوش ها حسی خنک به فضا می بخشند، از این رو در مناطق گرمسیر برای مکان هایی مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب نیز مورد استقبال قرار می گیرند. در نوشته های پیشین ما به کاربرد کاشی و سرامیک در ساختمان پرداخته شد که برای آشنایی با آن می توانید به نوشته مورد نظر مراجعه کنید. هم اکنون در این نوشته قصد داریم به آنالیز ویژگی های کفپوش سرامیکی بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای سرامیک کف

همانطور که می دانید کفپوش ها در انواع مختلف از قبیل پارکت چوبی، کفپوش بتنی، موزائیک، کفپوش لمینت، کفپوش پی وی سی و … قابل نصب در ساختمان هستند که هر کدام دارای معایب و مزایای مخصوص به خود می باشند. در مقاله انواع کفپوش به معرفی موارد ذکر شده پرداخته شد اما با صراحت می توان گفت کفپوش سرامیکی از جمله کفپوش هایی است که به دلیل مزایای منحصر بفرد خود مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و نه تنها زیبایی و جذابیت را به فضا هدیه می نماید بلکه سال ها بدون آسیب باقی می ماند و نیازی به مراقبت های ویژه ندارد. از جمله ویژگی های سرامیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت در برابر آب

سرامیک از جمله مصالحی است که با خیالی آسوده می توان از آن در مکان های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود. لایه رویی سرامیک نقش یک لایه محافظ را ایفا می نماید و لایه زیرین را از نفوذ آب و رطوبت مصون می دارد. همانطور که می دانید نم و رطوبت دلیل اصلی کپک و قارچ در مکان های مرطوب است، اما نصب سرامیک می تواند مانع این امر شود و فضایی پاکیزه و بهداشتی ایجاد نماید.

استحکام و دوام بالا

کفپوش سرامیکی بسیار مقاوم است و در اثر ضربه دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود. اگر این کفپوش به خوبی نصب شود، سال ها بدون هیچ گونه آسیب ماندگار خواهد بود. اگر در هنگام نصب به هر طریقی یکی از سرامیک ها شکسته شود، به راحتی می توان آن را جایگزین نمود.

مراقبت آسان

مراقبت از تایل های سرامیکی بسیار آسان است زیرا در صورت ایجاد لکه و آلودگی به راحتی می توان آن ها را پاک نمود. با استفاده از مواد شوینده می توان سطح سرامیک را مانند روز اول درخشان و براق نمود و از زیبای و تمیزی کف لذت برد.

تنوع بسیار بالا

در حال حاضر، کارخانه های فراوری کننده سرامیک از آخرین تجهیزات و تکنولوژی ها برای ساخت سرامیک استفاده می کنند، از این رو این متریال با طرح ها و رنگ های بیشمار به بازار عرضه می شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. ظاهر بعضی از سرامیک ها همانند چوب و یا سنگ طبیعی است و به راحتی می توان آن ها را با دکوراسیون فضای مورد نظر هماهنگ نمود. از دیگر مزایای کفپوش سرامیکی امکان برش تایل ها برای گوشه و کنار کف است. جدیدترین و مدرن ترین سرامیکی که این روزها به بازار عرضه می شود سرامیک پرسلان است که علاوه بر زیبایی حیرت انگیز، دوامی بسیار بالا دارد.

ضد حساسیت

سرامیک کف سطحی جامد و سخت دارد و به هیچ عنوان گرد و غبار، آلودگی، لکه و … را به خود جذب نکرده و منجر به آلرژی نمی شود. از این رو با خیالی آسوده می توان از این متریال در مکان های مختلف استفاده نمود.

سختی بالا

سختی سرامیک کف بسیار بالاست، از این رو تمیز کردن و مراقبت از آن کار آسانی است. این سختی دوام و استحکام آن را بالا برده و آن را به کفپوشی ایده آل تبدیل کرده است. در مکان هایی مانند اتاق نشیمن می توان با پهن نمودن فرش یا قالیچه لطافت و نرمی به فضا افزود و تا حدی از سختی کف ممانعت کرد.

ماهیت خنک

کفپوش سرامیکی از جمله کفپوش هایی است که گرما را به خود جذب نمی نماید و همیشه ماهیتی خنک دارد. اصولاً در بیشتر حمام ها و سرویس های بهداشتی برای ایجاد فضایی خنک از سرامیک استفاده می شود. در صورتی می توان کفپوش سرامیکی را گرم کرد که در زیر آن سیستم گرمایش از کف نصب شود. سیستم های گرمایش از کف به صورت نصب لوله های آب گرم در کف مکان مورد نظر اجرا می شوند. هنگامی که گرمای لوله ها به سرامیک منتقل شود، سطح کفپوش گرم شده و راه رفتن بر روی آن لذت بخش خواهد بود.

سرامیک طرح پارکت

همان طور که می دانید، سرامیک انواع مختلفی داد. نمونه ای از انواع سرامیک ها که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد، سرامیک طرح پارکت می باشد. علاوه بر زیبایی، از دیگر نکات مهمی که در هنگام خرید سرامیک باید به یاد داشته باشید، کیفیت و دوام آن ها می باشد. سرامیک طرح پارکت از جمله سرامیک هایی است که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار می باشد. این گونه سرامیک ها شباهت زیادی به چوب داشته و از این رو گزینه ای مناسب برای هواداران و دوستداران چوب می باشد. از جمله مزیت های استفاده از سرامیک طرح پارکت به جای کفپوش چوبی، قیمت و هزینه نگهداری پایین تر آن نسبت به کفپوش چوبی می باشد. سرامیک طرح پارکت در انواع رنگ و طرح وجود دارد و می توان با توجه به سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب کرد. برای مثال سرامیک طرح پارکت در رنگ های روشن، برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، انتخاب مناسبی می باشد. نمونه ای از پرطرفدارترین برندهای این مدل سرامیک، سرامیک طرح پارکت تبریز می باشد.

قیمت سرامیک کف

موضوعقیمتتاریخ به روز رسانی
سرامیک نانو دهبید 60*120848,000 ریال به ازای هر متر مربع1398/3/2
سرامیک 90*15 ، CULDR-278 سمنان350,000 ریال به ازای هر متر مربع1398/7/30
سرامیک رستیک مات ورنا 120*60 نوین سرام848,000 ریال به ازای هر متر مربع1398/3/1

سرامیک ها به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ و داشتن درجه کیفیت های گوناگون دارای قیمت های متفاوت هستند. شما با توجه به بودجه و سلیقه خود می توانید نسبت به خرید طرح مورد نظر اقدام نمائید.

دستمزد نصب سرامیک

سرامیک از جمله مصالحی است که نصب آن باید توسط افراد حرفه ای صورت گیرد. این مصالح اگر به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند سطحی صاق و یکدست ایجاد می کنند که نه تنها زیبایی را به تصویر می کشد بلکه کف ساختمان را در برابر عواملی نظیر نفوذ نم و رطوبت حفظ می نماید. قبل از نصب سرامیک باید یکسری نکات را رعایت نمود که در نوشته نکات مهم در کاشی کاری و سرامیک کاری به آن ها اشاره شده است.

سرامیک چه ویژگی هایی دارد؟

مقاومت در برابر آب، استحکام و دوام بالا، مراقبت آسان، تنوع بسیار بالا، ضد حساسیت، سختی بالا و ماهیت خنک

جذب گرما در سنگ سرامیک چگونه است؟

کفپوش سرامیکی از جمله کفپوش هایی است که گرما را به خود جذب نمی نماید و همیشه ماهیتی خنک دارد. در صورتی می توان کفپوش سرامیکی را گرم کرد که در زیر آن سیستم گرمایش از کف نصب شود.

مزیت استفاده از سرامیک طرح پارکت به جای کفپوش چوبی چیست؟

قیمت و هزینه نگهداری پایین تر سرامیک طرح پارکت نسبت به کفپوش چوبی

قیمت سرامیک چقدر است؟

برای استعلام قیمت سرامیک کلیک کنید.

دستمزد نصب سرامیک چقدر است؟

برای آگاهی از دستمزد نصب سرامیک کلیک کنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ساختمانچی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23225

به "مزایای سرامیک کف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای سرامیک کف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید