مسئله ای در واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام وجود ندارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مهدی جمالی نژادشامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی شهرداران و افتتاح سامانه جامع شهری،با بیان اینکه در این شرایط سخت روستاها مغفول مانده است، گفت: در چهل سال پس از انقلاب، شهرداری ها با مسائل زیادی دست به گریبان بوده که تاکنون هم حل نشده است.

مسئله ای در واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام وجود ندارد

وی اظهار کرد: در شهرداری توجه به اعتمادسازی برای داشتن همراهی مردم بسیار جدی است و چکیده مسائل به اعتماد بازمی گردد و در این میان اگر دیوار بی اعتمادی از بین نرود و همه زیرساخت ها ایجاد گردد موفقیت حاصل نمی گردد و در این میان با به وجود آمدن اعتماد، شاهد حضور پررنگ سرمایه گذاران خواهیم بود و این مهم در توسعه بسیاری از پروژه های مؤثر است.

جمالی نژاد با بیان اینکه مسئله ای در واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام وجود ندارد، ادامه داد: گویا فرآیند موجود برای این واگذاری، کارها را سخت نموده است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت زیرساخت های موجود در کشور خوب بوده و ایران کشور داشته ها است، اضافه نمود: باید شهرداری ها ید واحده شده و برای توسعه همکاری نمایند و اختلاف نظرها و سلیقه ها را کنار بگذارند.

جمالی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که یقینا این پروژه ها هزاران میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد تا به انتها برسد، گفت: یکی از راهبردهایی که وزارت کشور در حال پیگیری آن است، تسریع و تسهیل واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی و دستگاه های غیردولتی است.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور بابیان اینکه اگر اعتماد باشد، ساخت وساز خلاف به وجود نمی آید، گفت: ماده 77 و کمیسیون ماده 100 نخواهد بود و همه عوارض پرداخت می گردد.

جمالی نژاد اضافه نمود: اعتماد پاشنه آشیل و نقطه پیشرفت شهرداری ها است و در صورت بروز و ایجاد اعتماد، سرمایه گذار خود برای دریافت پروژه پیش قدم می گردد.

وی توضیح داد: در دهه 60 بسیاری از زیرساخت ها و ملزومات اولیه زندگی وجود نداشت ولی اعتماد وجود داشت و صمیمیت بیشتری در جامعه در جریان بود و این مهم نقطه عطف موفقیت های انقلاب بوده و امروز هم باید این موفقیت ها تقویت گردد.

معاون عمرانی وزیر کشور از ساماندهی و انتظام بخشی تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری اطلاع داد واضافه نمود: ابتدا تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و سپس پیمانی ها انجام خواهد شد و در بحث کمبودهای اعتباری ارزش اضافه نموده سوخت مصوبه 3200 میلیارد تومانی در مجلس تصویب شده است.

جمالی نژاد بر بازافرینی شهری تأکید کرد و گفت: در بخش حمل ونقل عمومی، دولت توجه ویژه داشته و در بحث نوسازی ناوگان شهری می توان به استان ها یاری کرد و کارگروه هایی راه اندازی شده که مسائل را رصد و احصا کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2927

به "مسئله ای در واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله ای در واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید