موزه ملی ایران، این بار میزبان اسپانیایی هاست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، براساس توافقات اجرا شده ما بین کشورهای اسپانیا و ایران، قرار است که آثار موزه الیکانته اسپانیا در ایران موزه ملی ایران به نمایش درآیند.

موزه ملی ایران، این بار میزبان اسپانیایی هاست

موزه الیکانته اسپانیا در ایران

جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران با اعلام این خبر از حضور مسئولان موزه الیکانته در ایران و برگزاری جلساتی در این زمینه خبر داد و گفت: در این جلسات دو طرف به بحث و مصاحبه درباره نحوه برگزاری نمایشگاه آثار موزه الیکانته اسپانیا پرداختند، همچنین مسئولان موزه الیکانته همراه با چند نفر از کارشناسان موزه ملی از محل برگزاری نمایشگاه آینده الیکانته بازدید کردند و ظرفیت ها و امکانات موزه ملی ایران در برپایی نمایشگاه مانند طراحی فضای داخلی، طرح محتوایی و کاتالوگ بررسی شدند. او با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی برای برگزاری نمایشگاه اسپانیا در تهران، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های مورد توافق دو موزه، نمایشگاه میراث باستان شناسی شرق اسپانیا: گزیده ای از موزه باستان شناسی الیکانته با نمایش بیش از 280 اثر تاریخی- فرهنگی در اوایل مهر امسال، جاری در موزه ملی ایران گشایش خواهد یافت. وی اضافه کرد: تیم موزه الیکانته اسپانیا با ارائه گزارشی از وضعیت نمایشگاه ایران: مهد تمدن علت موفقیت این نمایشگاه را براساس میزان استقبال و آمار بالای 60 هزار نفر بازدید کننده در مقایسه با زمان مشابه سایر نمایشگاه های موقت خود ارزیابی کردند و به منظور گسترش سطح روابط فرهنگی دو موزه سرفصل های پژوهشی مشترک و برگزاری نمایشگاه هایی در آینده نیز از سوی طرفین مطرح شد. جوزپ آلبرت کورتس گاریدو، مدیر موزه باستان شناسی الیکانته و جورج آگاتانجلو سولر دیاز، مسئول نمایشگاه های این موزه و استاد دانشگاه الیکانته برای برگزاری این جلسات به ایران آمده اند که در این حضورشان علاوه بر ملاقات هایی با مدیر موزه ملی ایران، در جلسات مشترک با حضور محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، محمدرضا کارگر، رئیس کل امور موزه ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی، سید علی پاکدامن، مدیر کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه و ادواردو لوپز بوسکتس، سفیر پادشاهی اسپانیا شرکت کرده اند.

منبع: ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11742

به "موزه ملی ایران، این بار میزبان اسپانیایی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی ایران، این بار میزبان اسپانیایی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید