مگر مخاطب فضای مجازی به داد بعضی فیلم ها برسد، دست و پا زدن برای بازگشت سرمایه چند میلیاردی!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رکود سینما و شیوع کرونا برای بسیاری از فیلمسازان شکست خورده اکران فرصت مغتنمی شده تا هر اثری را وارد سیستم توزیع مجازی شبکه نماش خانگی نمایند بلکه بتوانند درصدی از سرمایه فیلم را برگردانند و جبران خسارت نمایند.

مگر مخاطب فضای مجازی به داد بعضی فیلم ها برسد، دست و پا زدن برای بازگشت سرمایه چند میلیاردی!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، تعطیلی سالن های سینمایی از چندی پیش هرچند رکودی اجباری به سالن های اکران عمومی متحمل کرد اما شبکه نمایش خانگی را به ویژه با راه اندازی طرح اکران آنلاین رونقی تازه بخشید.

شبکه نمایش خانگی در سالیان اخیر با ورود سریال های متعدد که عمدتا نیز بار ملودرام و قصه های عاشقانه همراه داشته اند، از سوی مخاطب و البته فیلمسازان جدی تر گرفته شد و در حال حاضر به دلیل بسته شدن اکران سینماها، مورد ارجاع خانواده ها نیز قرار گرفته است. از این جهت هم بارمالی قابلی نصیب سریال ها و فیلم های بارگذاری شده در این سیستم از توزیع خواهد نمود.

بعد از شیوع کرونا و دورهم نشینی خانواده ها طرح هایی در فضای سینمایی دنبال شد که یکی عرضه پرتعددتر فیلم های سینمایی پیش از این اکران شده، در سامانه های پخش اینترنتی است.

این جریان همچنان محل ورود آثار سینمایی است؛ خصوصا فیلم هایی که شاید از دید مخاطب حاضر در فضای مجازی، می توانند با توجه به تیم بازیگری و یا ژانر و قصه اش مورد استقبال قرار گیرند. در این بین بعضی صاحبان فیلم در کوشش هستند که لااقل سود نکرده خود در اکران عمومی را از این طریق به دست بیاورند.

سمفونی نهم آخرین ساخته محمدرضا هنرمند به تازگی سر از شبکه نمایش خانگی درآورده است. فیلمی که در سال 1396 ساخته شد و پس از رونمایی در جشنواره سی و هفتم بالاخره سال گذشته به اکران عمومی رسید اما با سرمایه گذاری بالغ بر 5 میلیارد تومان، عایدی جز شکست مالی برای سرمایه گذار فیلم در پی نداشت.

بنابر جدول فروش سینمای 98 سمفونی نهم در اکران عمومی تنها توانست به فروش740 میلون تومان برسد و این رقم احتمالا به اندازه دستمزد یکی دو بازیگر این فیلم باشد؛ آنهم فیلمی که لشگری از بازیگران چهره و گران سینمای ایران از جمله حمید فرخ نژاد، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، ساره بیات، هدی زین العابدین و غیره را کنار هم نشانده است.

سمفونی نهم ساخته کارگردان خوش سابقه سینماست اما نه در جشنواره فجر و نه اکران عمومی نتوانست مورد پذیرش منتقدین و مخاطبان قرار گیرد. با این پیش زمینه باید دید در شبکه خانگی می تواند مورد توفیق قرار گیرد یا خیر؟

رکود سینما و شیوع کرونا برای بسیاری از فیلمسازان و حتی شکست خورده های اکران، فرصت مغتنمی شده تا هر اثر اکران شده را وارد سیستم توزیع مجازی شبکه نماش خانگی نمایند بلکه بتوانند سودی دوچندان و یا درصدی از سرمایه خود را برگردانند و جبران خسارت نمایند. کمیت بالای آثار توزیع شده در شبکه خانگی حکایت این اتفاق است.

انتهای پیغام /4143/

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30894

به "مگر مخاطب فضای مجازی به داد بعضی فیلم ها برسد، دست و پا زدن برای بازگشت سرمایه چند میلیاردی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مگر مخاطب فضای مجازی به داد بعضی فیلم ها برسد، دست و پا زدن برای بازگشت سرمایه چند میلیاردی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید