نکات مهم برای انتخاب بسته بندی و جعبه محصولات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رپرتاژ آگهی- نکات مهم برای انتخاب بسته بندی و جعبه محصولات

بسته بندی یکی از مهمترین صنایع در بخش تولید و توزیع به شمار می رود. طراحی وساخت جعبه یکی از مهمترین جنبه های کاربردی و تبلیغاتی درصنایع بسته بندی میباشد. در واقع کیفیت کارتن ها و طراحی و زیبایی جعبه های بسته بندی می تواند در معرفی کالا و محصولات نقش مهمی را بازی کند. طراحی جعبه و جعبه سازی با اینکه شاید به نظر عده ای بی اهمیت باشد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، از صنایع پیچیده به شمار می فرایند که بخش قابل ملاحظه ای ازصنایع چاپ را به خود مشغول کرده است.در این مقاله سعی می کنیم به انواع جعبه و نوع طراحی و جنس مواد بکار رفته در ساخت جعبه بنا به کاربرد آن بپردازیم.

نکات مهم برای انتخاب بسته بندی و جعبه محصولات
طراحی و ساخت انواع جعبه

طراحی و تولید جعبه بنا بر نوع کاربرد و نوع مصرف تعیین می شود. طراحی زیبا و استفاده از مواد با کیفیت می تواند درافزایش فروش تاثیر چشمگیری بگذارد و از نقطه نظر جلب رضایت مشتری و ماندگاری آن بهترین دلایل برای استفاده از یک جعبه زیبا برای بسته بندی محصولات و یا در مقیاس کوچکتر برای اهدائ یک کادو ماندگاری اثر آن است. طراحی و ساخت جعبه دو جنبه کاملا وابسته به هم هستند چه اینکه بسته به طراحی می توان نوع جنس بکار گرفته شده را تعیین نمود و یا برعکس براساس جنس و کاربرد تعیین شده جعبه را طراحی کرد. در صنایع جعبه سازی از دو نوع شیوه تولید برای ساخت جعبه استفاده می شود.

** تولید جعبه های بصورت دستی

از این روش قالبا برای تولید جعبه های تزئینی و یا برای تولید جعبه با تیراژ پایین استفاده می شود .در این روش با استفاده از الگو های باز جعبه ، بصورت دستی مقوا ویا مواد دیگر مواد برش داده شده و براساس دستورالعمل ساخت جعبه را تکمیل می کنند.

** ساخت جعبه با استفاده از دستگاه

دستگاه های مختلف با عملکردهای مختلفی برای ساخت و تولید جعبه وجود دارند . در این روش امکان تولید انواع جعبه که با روش دستی امکان ناپذیر بود را می دهد. بطور مثال تولید جعبه به شکل دایره با روش دستی امکان پذیر نبوده که با ماشین آلات جدید می توان هر شکلی را تولید و ساخت. از این روش برای تولید جعبه با کاربرد صنعتی و با تیراژ بالا استفاده می شود. از مزایا دیگر این روش تولید با سرعت بالا و با هزینه پایین است. حعبه های تولید شده با استفاده از دستگاه ظرافت و جزئیات بیشتری دارند . امکان خطا و نیز بسیار کمتر از روش دستی است.

انواع جعبه

جعبه ها را می توان براساس جنس و یا کارایی و کاربرد تقسیم بندی کرد :

** جعبه های مقوایی

جعبه با مقوای پشت طوسی که از دو لایه که با صفحه های مخصوصی با هم پیوند خورده اند از ویزگیهای مهم این نوع مقوا سختی و شفافیت است

جعبه با مقوای ایندربرد: این نوع مقوا سفید رنگ و در گرماژ متفاوتی عرضه می شود و بدلیل قیمت مناسب و بافت خوب و با دوام، از پر کاربردترین مقواها در ساخت جعبه به شمار میرود بطرو مثال در ساخت جعبه های غذایی و دارویی

جعبه با مقوای گلاسه: از این نوع مقوا برای ساخت و طراحی جعبه با تنوع رنگی زیاد بکار می رود و بدلیل کیفیت و دوام بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

در واقع می توان این نوع جعبه ها را به دودسته : جعبه های سبک که نسبتا ارزان که برای کالاهای سبک وزن و یا برای ساخت جعبه با هزینه پایین ، بطور مثال برای جعبه های محصولات آرایشی بکار گرفته می شوند و جعبه های هارد باکس که جعبه های سخت تر و با کیفیت تر هسنتد این نوع جعبه امکان استفاده از طراحی با جزئیات بالا را می دهند . دراین جعبه ها می توان روکش چاپی و گالینگوری استفاده کرد . معمولا از این جعبه برای کاربرد های های خاص تر بکار گرفته می شوند.

بسته بندی زیبا ، تبلیغ موثرتر

بسته بندی و پک محصولات شما گویای شخصیت و کیفیت و بیانگر اهداف برند شماست .هر چقدر در طراحی بسته بندی و جعبه های محصولات خود خلاق تر و دقت بیشتری داشته باشید، نتیجه بهتری از نقطه نظر تبلیغاتی خواهید داشت. یک بسته بندی زیبا و گویا مانند و به اندازه یک بنر تبلیغاتی در سطح شهر می تواند برای برند شما مفید و موثر باشد. از بسته بندی بعنوان یکی از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید.

مجتمع چاپ هنرآراد با سالها تجربه در زمینه ساخت و تولید انواع کارتن و جعبه های مقوایی و با بکبار گیری بهترین دستگاههای تولید جعبه و کارتن و با هزاران نمونه جعبه ، می تواند جوابگوی نیاز بازار و آماده ارائه بهترین طرحها و مدلها برای بسته بندی و پک محصولات می باشد.

طراحی و ساخت انواع کارتن و جعبه

ساخت انواع جعبه های غذایی مانند جعبه های غذای آماده - جعبه های غذای فست فودی و رستورانی - جعبه های محصولات غذایی با سه نوع: کاغذی ، کارتنی و مقوایی با طراحی و چاپ با کیفیت از تخصصصهای ما در مجتمع چاپ هنرآراد می باشد

جعبه های بهداشتی و آرایشی

چالشهای زیادی در تولید و ساخت جعبه های آرایشی بهداشتی بدلیل حساسیت های و رعایت استانداردها وجود دارند . ما در هنرآراد با افتخار می توانیم ادعا کنیم که یکی از معتبر ترین تولید کنندهای جعبه های آرایشی - بهداشتی هستیم.

ما در مجتمع چاپ هنرآراد با ارائه نمونه های مختلف از جعبه های غذایی ، جعبه های دارویی ، جعبه های کادویی شما را در انتخاب مدل و طرح بسته بندی و جعبه محصولات همراهی می کنیم. جهت استعلام قیمت و زمانبندی طراحی و ساخت جعبه و کارتن با کارشناسان هنرآراد لطفا تماس بگیرید و یا به آدرس https://honararad.com/ مراجعه بفرمایید .

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52137

به "نکات مهم برای انتخاب بسته بندی و جعبه محصولات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای انتخاب بسته بندی و جعبه محصولات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید