نگاه نخبگانی شهردار تهران نوید بخش اتفاقات خوب است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار منطقه 17 گفت: نگاه نخبگانی که شهردار تهران در رابطه با راه اندازی مجمع نخبگان محلات پیگیری می نماید، نویدبخش اتفاق خوبی در امر خدمت رسانی است.

نگاه نخبگانی شهردار تهران نوید بخش اتفاقات خوب است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از تهران، صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری منطقه ها 22 شهرداری تهران به میزبانی منطقه 17، با حضور محمد رئیسی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه ، جمعی از معاونین و مدیران شهری با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن جلسات شهرداری برگزار گردید.

رضا شنگی شهردار منطقه 17 در این جلسه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و انسانی منطقه، گفت: منطقه 17 با وسعت 8 کیلومتر مربع دارای 280 هزار نفر جمعیت است که این توازن بین خانم و آقا به نسبت پنجاه به پنچاه است. 90 هزار خانوار در این منطقه ساکن هستند که این تعداد نسبت به دیگر منطقه ها 4 برابر بیشتر است.

وی با بیان اینکه بخش عمده معابر منطقه، فرسوده هستند، توضیح داد: 218هکتار از وسعت منطقه، در بافت فرسوده قرار گرفته است که برای سال 1401 کوشش خواهیم کرد با مصوبات معاون شهرسازی، نوسازی بافت های فرسوه با سرعت بیشتری انجام گردد.

شنگی با اشاره به موقعیت فرهنگی و اجتماعی منطقه 17، گفت: منطقه 17، چهار هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی نموده است، بعلاوه بیشترین شهدای مدافع حرم متعلق به این منطقه هستند. مردم این منطقه بسیار عزیز هستند که ما نیز توفیق خدمت گذاری به آنها را داریم. همکاران خوب و تیم همراهشان شبانه روزی در کوشش هستند تا خدمات خوبی به مردم منطقه ارائه دهند تا رفاه نسبی در منطقه فراهم گردد.

شهردار منطقه 17 با اشاره به این جلسه پژوهش و نوآوری، اظهار کرد: قریب به اتفاق مسئولین و مدیران پژوهشی که در شهر تهران یا در نظام جمهوری اسلامی مشاوره می دهند الحمدالله از شهفرایندان خوب منطقه 17 هستند که هر از گاهی از ظرفیت این عزیزان استفاده می کنیم و موضوعات مختلف را به ما بازگو می نمایند و ما موضوعات را به معاونین مربوطه ارجاع می دهیم و سعی می کنیم با نگاه خلاقانه از مشاوره این دوستان در اجرای کار خود استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم کار را درست تر در منطقه پیش ببریم و راستا خدمت رسانی را سرعت دهیم، باید در راستا پژوهش و نوآوری گام برداریم. اگر در همه کارها و ماموریت ها با توجه به شرایط جامعه، اصل نوآوری، کار خلاقانه و پژوهش را در دستور کار قرار دهیم به موفقیت بیشتری می رسیم، بعلاوه هزینه های بیت المال کاهش پیدا می نماید.

شنگی گفت: برای این جلسه، 3 طرح آماده شده که منطقه 17 آمادگی دارد در بحث پژوهش و نوآوری و کارهای خلاقانه از ظرفیت های خود، بدنه اجتماعی و نخبگانی که در منطقه ساکن هستند، مسئولیت دارند یا توجه به این مهم دارند، استفاده کند و با به روزرسانی اسنادی که در این حوزه تهیه شده، بتوانیم راهبرد و اقدامات خود را به روزرسانی کنیم و کارهای خود را به صورت خلاقانه در شهرداری ادامه دهیم.

شهردار منطقه 17 توضیح داد: نگاه نخبگانی که شهردار تهران در رابطه با راه اندازی مجمع نخبگان محلات پیگیری می نماید، نویدبخش اتفاق خوبی در امر خدمت رسانی است. بخش بسیاری از ماموریت های ذاتی که در شهرداری اتفاق می افتد هنوز به روش سنتی است. با یک نگاه نو و خلاقانه و به کارگیری ظرفیت های مردمی و مشارکت نخبگان محلات می توانیم همه آنها را مجددا احصاء، به روزرسانی و اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: کوشش داریم محور کار، پژوهش و مطالعات باشد. بنده فردای روز معارفه خود در جلسه شورای معاونین گفتم هیچ کاری بدون مطالعه انجام نگردد. اگر می خواهیم کار و فعالیتی انجام دهیم، باید یک نگاه همه جانبه داشته باشیم و موضوعات و پیوست اجتماعی آن را در نظر بگیریم، بعلاوه اقتصاد پروژه، رضایت مندی مردم و موضوعات مختلف ترافیکی و عمرانی را باید در نظر گرفت. اگر این اتفاق افتد، آینده خوبی پیش رو خواهیم داشت و شهر از جزیره ای کار کردن و نفاق های موضعی خارج می گردد.

شهردار منطقه 17 گفت: اگر کارها با موضوع توسعه اجتماعی انجام و به موضوعات پژوهشی توجه گردد، روز به روز رشد خواهیم کرد. باید از موضوعات و اتفاقات اتفاق افتاده، برای ادامه فرایند کار درس گرفت و برترین کار ایجاد فضا و بستر مناسب برای پرسنل شهرداری است.

به گزارش خبرنگاران، در خاتمه جلسه، احکام شهردار منطقه 17 به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه 17، رئیس اداره املاک به عنوان دبیر شورا و صاحب نظر علمی و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی به عنوان عضو شورای پژوهش و نوآوری منطقه 17 از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اهدا شد.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 73313

به "نگاه نخبگانی شهردار تهران نوید بخش اتفاقات خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه نخبگانی شهردار تهران نوید بخش اتفاقات خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید