هشدار جانسون درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخست وزیر انگلیس با توجه به شیوع موج سوم کرونا در برخی کشورهای اروپایی درباره امکان وقوع این سناریو در کشور خود به شهروندان هشدار داد.

هشدار جانسون درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره وقوع موج سوم کرونا از طریق تاثیراتی که از اتحادیه اروپا می پذیرد هشدار داده است.

وی امروز در سخنانی شرح داد : شهفرایندان نباید هیچ گونه توهمی داشته باشند. تجربه نشان می دهد موجی که به دوستان ما برخورد می کند (اروپا) همچنین نزد ما هم فرود خواهد آمد. از این رو برنامه واکسیناسیون با همه قدرت در پیش گرفته خواهد شد.

وی همچنین گفت که توسعه و تولید واکسن پروژه های بین المللی هستند که به همکاری های بین المللی نیاز دارند.

اخیرا بین بروکسل و لندن تنش ها بر سر صادرات واکسن افزایش پیدا کرده است.

به دلیل کمبود واکسن در اتحادیه اروپا اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی اواخر هفته محدودیت های صادراتی جدیدی را بخصوص علیه واکسن آسترازنکا و انگلیس در دستور کار قرار داد. تصمیم گیری نهایی قرار است در نشست آخر هفته اروپایی اتخاذ شود. همچنین فون در لاین بیان نمود که در حال حاضر اروپا امکان اهدای واکسن به کشورهای فقیرتر را هم ندارد.

بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپایی از ماه فوریه حداقل 41 میلیون دوز واکسن از اتحادیه اروپا صادر شده این در حالی است که در اروپا واکسن کافی وجود نداشته و فرایند واکسیناسیون به کندی پیش می رود. به گفته وی تنها 10 میلیون دوز واکسن به انگلیس صادر شده است.

فون در لاین بیان نمود: من نمی توانم به شهفرایندان اروپایی اعلام کنم چرا ما میلیون ها دوز واکسن را به کشورهایی صادر می کنیم که خود تولید کننده واکسن هستند و در ازای آن از آنها هیچ چیزی دریافت نمی کنیم.

فون در لاین در این راستا بیان نمود: ما این امکان را داریم که یک صادرات برنامه ریزی شده واکسن را متوقف کنیم. این پیغام ما به آسترازنکا است که تو اول به توافقات خود با اروپا عمل کن قبل از اینکه صادرات به دیگر کشورها را آغاز کنی.

این تهدید اتحادیه اروپا خشم لندن را برانگیخته است. به گزارش فاینشنال تایمز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مذاکراتی محرمانه درباره وقوع جنگ واکسن به بروکسل هشدار داده است.

به گزارش بی بی سی جانسون روز یکشنبه با رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی صحبت کرده تا آنها را متقاعد کند که صادرات واکسن از اروپا نباید محدود شود.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4301925 نفر به کرونا مبتلا شده و 126172 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت در انگلیس 5342 نفر به کرونا مبتلا شده و 17 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54667

به "هشدار جانسون درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جانسون درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید