واکاوی شرایط زندگی معنوی و اجتماعی انسان در بی نظمی منسجم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، گالری اثر از روز جمعه 21 شهریور میزبان آثار پیام مفیدى با عنوان بی نظمی منسجماست. در این نمایشگاه تابلوهاى طراحى و سه فیلم ویدئویى، انسان و شرایط زندگی معنوی و اجتماعی او را واکاوى مى کنند.

واکاوی شرایط زندگی معنوی و اجتماعی انسان در بی نظمی منسجم

تابلوهای این مجموعه با تکنیک عکاسى صحنه پردازى شده و سپس انتقال تصویر بر روى کاغذ به وجود آمده اند. ارتباط متریال و مفهوم تابلو ها، و همچنین فضای وهم و خیال موجود در آن ها باعث ایجاد پیوندی میان آن ها و ویدئو ها است.

در این تصاویر سیاه و سفید که لکه های جوهر قرمز به آن اضافه شده است شاهد حضور انسان در شرایط گوناگونی مانند تنهایی یا حضور در طبیعتی عظیم و پر رمز و راز هستیم و این همه در شرایطى است که در یک یک آثار دستهایی را می بینیم که حضور خود را تحمیل می کنند. هم در تابلوها و هم در ویدئوها. در بخشی از نمایشگاه شاهد سه فیلم ویدئویی تکرار شونده، با تصاویری سیاه و سفید هستیم که در عین ارتباط با یکدیگر فضاهای متفاوتی را نشان می دهند.

عامل مشترک در این سه ویدیو که در تعدادی از تابلو ها هم حضور دارد، دستانی است که در حال چلاندن یک دستمال هستند.

مفیدی در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه درباره آثارش تازه اش در گالرى اثر گفت: ایده دستها و دستمالی که در آن است پایه همه ویدئوها و طراحی ها است. حضور دست به مفهوم قدرت برتر و تحت کنترل قرار دادن چیزی است و این کنترل می تواند از درون یا بیرون انسان باشد. از این کارها می توان برداشتهای متفاوتی داشت و این موضوع بستگی به نگاه بیننده دارد. من اعتقاد دارم هنر در ذهن بیننده است که کامل می شود. من با کار خود کدهایی به بیننده می دهم و آن کدها در ذهن بیننده به اثر هنری تبدیل می شود.

این دومین نمایش انفرادى پیام مفیدى در گالرى اثر است. او مهر ماه سال 1391 نمایشگاه خاطرات منهدم را با 14 طراحى و یک انیمیشن در نگارخانه اثر به تماشا داشت.

مفیدی متولد 1359 است، فوق لیسانس خود را از مدرسه ملی آرت دکو پاریس دریافت کرده و آثارش در سراسر دنیا از جمله مونترال کانادا، نیویورک، استراسبورگ، رم، پراگ، پاریس، ژاپن، رومانی، برزیل و... به نمایش درآمده است. او در زمینه انیمیشن حائز جوایز و بورس هاى شاخصى در اروپا و کانادا شده که جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین المللى انیمیشن ریتمیک بگل فرانسه از آن جمله است.

بى نظمى هاى منسجم تا 11 مهر در نگارخانه اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، شماره 16 به روى دیوار خواهد بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25699

به "واکاوی شرایط زندگی معنوی و اجتماعی انسان در بی نظمی منسجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی شرایط زندگی معنوی و اجتماعی انسان در بی نظمی منسجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید