واکنش تهران به تصویب قطعنامه شرایط حقوق بشر در ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزرات امورخارجه در واکنش به تصویب قطعنامه شرایط حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، طرح این قطعنامه از طریق کانادا با حمایت برخی کشور های غربی و تکرار ادعا های بی اساس مبتنی بر اطلاعات نادرست و تعمیم های غیرصادقانه را فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست.

واکنش تهران به تصویب قطعنامه شرایط حقوق بشر در ایران

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در این ارتباط شرح داد: چنین اقدامات غیر سازنده ای نه تنها کمکی به ارتقای شرایط حقوق بشر در سطح جهانی نمی کند، بلکه صرفا موجب استمرار توسل به کلیشه سازی های منفی و برچسب زنی سیاسی علیه کشور های مستقل می گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش کشور های غربی به استمرار پروژه ایران هراسی و بدنام سازی ایران گفت: این کشور ها که سابقه طولانی در نقض سیستماتیک حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده ای از دخالت های آنان در خاطر دارند، در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه های حقوق بشری داشته باشند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین با یکسویه و غیر واقع بینانه دانستن این قطعنامه، اقدام دولت کانادا و دیگر بانیان این قطعنامه که مصداق شاخص سوء استفاده از مفاهیم و ارزش های متعالی حقوق بشری برای پیشبرد اغراض کوته بینانه سیاسی است را محکوم کرده و آن را فاقد مشروعیت و اعتبار دانست.

کنعانی افزود:جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی است و همیشه و همیشه در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین المللی خود کاملا جدی بوده و آماده است تا بر اساس اصول متعالی خود در جهت ارتقاء جایگاه حقوق بشر در جهان مصاحبه و همکاری های سازنده ای را در چارچوب احترام متقابل، برابری و عدالت و انصاف و دور از اغراض سیاسی با تمامی ساز و کار های مشروع بین المللی با کشور های علاقمند به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 83507

به "واکنش تهران به تصویب قطعنامه شرایط حقوق بشر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تهران به تصویب قطعنامه شرایط حقوق بشر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید