وقایع نگاری یک تهدید توخالی ، چرا ترامپ تعویق انتخابات 2020 را پیش کشید؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهوری آمریکا درست 16 دقیقه پس از انتشار آمار سقوط وحشتناک و بی سابقه اقتصاد ایالات متحده به توییتر پناه برد و کوشید با تهدید تعویق انتخابات 2020 حواس همه را از این افتضاح تاریخی پرت کند.

وقایع نگاری یک تهدید توخالی ، چرا ترامپ تعویق انتخابات 2020 را پیش کشید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بررسی زمان بندی انتشار توییت تهدیدآمیز دانلد ترامپ در روز پنجشنبه نشان می دهد او باز هم برای پیش بردن اهداف خود موضوع انتخابات را پیش کشید و تلاش کرد با آغاز یک بازی سقوط 33 درصدی اقتصاد آمریکا را در سه ماه دوم سال 2020 از سرخط خبرها دور کند.

ساعت 8:30 صبح پنجشنبه (به وقت محلی) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اقتصاد آمریکا در بحران ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در سه ماه دوم سال جاری میلادی حدود یک سوم (32.9 درصد) کوچک تر شده است؛ بدترین عملکرد اقتصادی یک فصل در ایالات متحده از جنگ دنیای دوم به بعد. 24 ساعت پیش از آن هم آمار قربانیان کرونا در 50 ایالت آمریکا از مرز 150 هزار نفر گذشته بود؛ بالاترین آمار مرگ و میر کووید-19 در دنیا.

  • تهدید توییتری ترامپ برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

وقتی عقربه های ساعت 8:46 صبح را نشان داد، ناگهان پستی در حساب کاربری ترامپ در توییتر منتشر شد که رئیس جمهوری آمریکا در آن تهدید کرده بود در واکنش به رای گیری پستی شاید ناچار شود انتخابات نوامبر 2020 را به تعویق بیندازد و جلوی رخ دادن متقلبانه ترین و شرم آورترین انتخابات تاریخ را بگیرد؛ ادعایی که طبعا کسی نمی تواند آن را تایید و رد کند و آوردن آن در یک توییت صرفا به درد سرگرم کننده تر شدن بازی ترامپ می خورد.

این نخستین بار نبود که رئیس جمهوری آمریکا کوشید حواس مردم و کارشناسان و سیاستمداران را از یک خبر خطرناک پرت کند. 19 نوامبر 2018 واشنگتن پست گزارش داد ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی خود برای پیش بردن امور تجاری دولتی استفاده کرده است. درست یک روز بعد یعنی در 20 نوامبر، ترامپ با انتشار یک بیانیه عجیب از دولت عربستان سعودی دفاع کرد و در بخشی از آن نوشت: دنیای جایی بسیار خطرناک است.

  • ترامپ اجازه ندارد تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را جابه جا کند

برای اینکه بهتر در جریان ماجرا قرار بگیریم، بهتر است داستان آن ایمیل شخصی و تعریف از حکومت سعودی را از نگاه مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ مرور کنیم. جان بولتن درباره بیانیه ترامپ چنین گفته است: این بیانیه ذهن ها و توجه ها را از ایوانکا برمی گرداند و به سمتی دیگر منحرف می کند. اگر من شخصا بیانیه مربوط به تمجید از عربستان را بخوانم، ماجرای سوء استفاده دختر رئیس جمهوری آمریکا از فکرم محو می شود.

10 می 2020 آمار کشته های کرونا در آمریکا از مرز 80 هزار می گذرد و همزمان موضوع کمبود گسترده ابزار آزمایش و پیشگیری از شیوع ویروس مطرح می شود. همان روز ترامپ یکی بازی تازه راه می اندازد و تئوری توطئه بی پایه اوباماگیت را پیش می کشد. فکر می کنید بازی بعدی رئیس جمهوری جنجالی آمریکا چه باشد و در ذهن او چه می گذرد؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37320

به "وقایع نگاری یک تهدید توخالی ، چرا ترامپ تعویق انتخابات 2020 را پیش کشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقایع نگاری یک تهدید توخالی ، چرا ترامپ تعویق انتخابات 2020 را پیش کشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید