پارس جنوبی جم فرصتی که تکرار نمی گردد، لزوم حمایت مسئولان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران - گروه استان ها، حسین دستار: ایران پهناور حدود هزار و 200 شهر دارد و 16 تیم فوتبال لیگ برتری؛ با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که حدود یک درصد شهرهای ایران تیم فوتبال لیگ برتری دارند و 99 درصد دیگر در آرزوی داشتن چنین سرمایه ای.

پارس جنوبی جم فرصتی که تکرار نمی گردد، لزوم حمایت مسئولان

اگر نسبت سرانه جمعیت را حساب کنیم آمار بسیار جالب تر می گردد. با فرض جمعیت 80 میلیونی، به ازاء هر پنج میلیون نفر یک تیم فوتبال لیگ برتری وجود دارد. شهرستان جم با جمعیتی حدود 75 هزار نفر ثروتی در خود دارد که کمتر شهرستانی با این جمعیت از آن برخوردار است.

نقش فوتبال در توسعه اقتصادی ، فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع برکسی پوشیده نیست. اهیمت فوتبال در جهانی کنونی به حدی است که وزیر دارائی کشور فرانسه به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو پس از قهرمانی در جام جهانی2018 به نقش اثرگذار این قهرمانی بر اقتصاد فرانسه اشاره می نماید و کشور اسپانیا با توسعه صنعت باشگاه داری فقط در یک سال بیش از47 هزار شغل ایجاد نموده است.

درکنار این 47 هزار شغل درآمدهای ناشی از تبلیغات، پخش تلوزیونی، قرار دریافت در فهرست بازار بورس و ... را اضافه نمایید. فارغ از نقش فوتبال در توسعه اقتصادی، نقش این جادوی قرن در توسعه فرهنگی، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش اضطراب ها و تخلیه روانی جوامع نیز برکسی پوشیده نیست و حضور هزاران نفری تماشاگران در یک مسابقه فوتبال، این ورزش را به مردمی ترین ورزش جهان تبدیل نموده است.

ناگفته پیداست که توسعه این ذخیره استراتژیک می بایست به عنوان یکی از اولویت های هر جامعه ای در سطوح کلان و منطقه ای تعریف گردد و اگر مسئولی توجه به مسائل تیم محبوب ومردمی فوتبال پارس جنوبی جم را جزء اولویت های شهرستان برمی شمارد، نشان از درایت و نگاه دور اندیش ایشان داشته و شایسته تقدیر است نه تخریب و سرزنش رسانه ای.

فوتبال در جهانی امروز فراتر از یک ورزش عمل می نماید. نمادهای فرهنگی و زیرساختی ایجاد شده توسط این ورزش جادویی در جهان به حدی است که اگر آن را یک میراث ماندگار نام بگذاریم گزافه گویی ننموده ایم.

پارس جنوبی فرصتی برای فردای بهتر

وجود تیم پارس جنوبی جم در جنوب استان بوشهر علاوه بر یاری به توسعه زیرساختها و ایجاد نشاط اجتماعی می تواند فردایی را برای شهرستان جم و استان بوشهر رقم بزند که نفت گاز و ثروت عظیم آن از انجامش ناتوان بوده است.

نقش این تیم محبوب در توسعه برند شهری جم و استان بوشهر و توسعه نشاط و شادی اجتماعی در این حوزه احتیاج به شرح ندارد. مسئولین شهرستان و استان می بایست این فرصت بزرگ را غنیمت شمرده و با هم دلی در جهت برطرف مسائل این تیم محبوب بکوشند.

بی انصافی است که کوزه گر از کوزه شکسته آب بخورد و در منطقه ای که سهم بالایی در فراوری ملی کشور دارد، سهم مردمانش فقط استنشاق دود فلرها و آلودگی آب و خاک سرزمین شان باشد ویگانه دلخوشی مردمان آن یعنی تیم محبوب پارس جنوبی جم با مسائل شدید مالی دست و پنجه نرم کند.

در منطقه ای که بیش از 20 شرکت فعال پتروشیمی و فازهای متعدد گازی فعالیت می نمایند هزینه های تیم پارس جنوبی جم سوزنی در انبار کاه است و تامین هزینه های آن برای این صنعت عظیم قطره ای از یک دریاست.

گذشته از توجه به تقویت روحیه مطالبه گری در مردم و ایجاد و توسعه زیرساخت های درآمد زا برای تیم، مسئولین محترم نیز باید بدانند که این تیم خط قرمز زنبورهای زرد است و نادیده انگاشتن مطالبات آن به مثابه تخریب لانه زنبورها خواهد بود و بدون تردید عدم حمایت مالی از این تیم در قالب بخشی از مسئولیت های اجتماعی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، بازخورد مناسبی را در جامعه پیرامونی به دنبال نخواهد داشت.

لزوم برطرف مسائل مالی تیم

تیم پارس جنوبی جم یک تیم وابسته به صنعت نفت است ولی با وجود اینکه اقتصاد ایران بر روی همین صنعت نفت می چرخد، حمایت مناسبی از تیم فوتبال پارس جم به عنوان نماینده استان بوشهر صورت نمی گیرد.

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی به خبرنگاران گفت: در صورتی که مسائل مالی تیم حل گردد و مبالغ مورد احتیاج بازیکنان برطرف گردد در نیم فصل قادر خواهیم بود برای خرید بازیکنان جدید اقدام کنیم.

وی حفظ بازیکنان کنونی تیم را یکی از اولویت های اساسی در تیم دانست و بیان نمود: با برطرف مسائل مالی تیم قادر خواهیم بود که در نیم فصل دوم عملکرد خوب خود را استمرار ببخشیم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: اگر مسائل مالی تیم حل گردد به فکر اردوی بین فصل هم هستیم و برای جذب بازیکنان جدید هم کوشش می کنیم ولی اولویت ما حفظ بازیکنان کنونی تیم است.

تزریق پول به تیم در دستور کار است

به گفته بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی، این مسائل تنها مربوط به تیم ما نیست و بسیاری از تیم های لیگ برتر مشکل دارند و کوشش داریم با استفاده از ظرفیت های موجود مسائل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بازیکنان نیز حق دارند که مطالباتشان را دریافت نمایند، توضیح داد: مدیرعامل جدید منطقه حمایت خوبی از تیم داشته است و تزریق پول به تیم پارس جنوبی را در دستور کار خودش قرار داده است تا مطالبات بازیکنان و کادر فنی پرداخت گردد.

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی گفت: مبلغی به حساب باشگاه پول آمده و قرار است مابقی این پول نیز طی روزهای آینده پرداخت گردد تا بتوانیم قبل از بازی با پرسپولیس دریافتی اعضای تیم را به 40 تا 50 درصد افزایش دهیم.

مسئولان از پارس جم حمایت نمایند

فرماندار شهرستان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: تیم پارس جنوبی جم متعلق به همه استان است و همه باید پیگیر مسائل و تامین احتیاجهای این تیم مردمی باشند.

محمد حسینی خواهان کوشش همه مسئولان استان و نمایندگان مجلس برای تامین مطالبات تیم پارس جنوبی جم شد و اضافه نمود: برای برطرف مسائل تیم پارس جنوبی جم برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تعریف شده است و تزریق مالی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول شهرستان جم را تیم پارس جم می دانم گفت: حتی بین آب و تیم پارس، تیم پارس را به عنوان اولویت اصلی معرفی نموده ام و معتقدم برطرف مسائل این تیم از آب و برق و اشتغال واجب تر است.

حسینی بیان نمود: مدیر عامل جدید منطقه ویژه پارس خود فردی فوتبالی است و دغدغه تیم پارس را دارد و به مسائل تیم واقف است و همکاری خوبی دارد و باید به وی فرصت و دلگرمی داد تا بتواند مسائل را برطرف کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2848

به "پارس جنوبی جم فرصتی که تکرار نمی گردد، لزوم حمایت مسئولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارس جنوبی جم فرصتی که تکرار نمی گردد، لزوم حمایت مسئولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید