انتها بازسازی بخشی از بافت تاریخی دامغان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی قاسمی روز دوشنبه 17 شهریورماه با اعلام این خبر اضافه کرد: بازسازی بخشی از بافت تاریخی دامغان با سبک سازی و اجرای اندود کاه گل حفاظتی بام خانه صدیق و عمارت لطفی شروع شد و با تعویض درهای ناهماهنگ و آهنی با درهای چوبی و سنتی انتها یافت.

انتها بازسازی بخشی از بافت تاریخی دامغان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به اینکه احیا و هویت بخشی به بافت های تاریخی باعث رونق آن ها و معنا بخشیدن به ارزش های نهفته در بافت می گردد، گفت: در این فصل از بازسازی و سامان دهی بافت تاریخی دامغان، کار آواربرداری، استحکام بخشی، اجرای کاه گل و آجرفرش بام حمام صدیق، اجرای دیوار مشبک حمام صدیق، اجرای سیم گل و کاه گل حفاظتی دیوارهای بیرونی و درونی عمارت لطفی و صدیق، ساخت و نصب نورگیرهای کاسه ای گنبدها و کف سازی آجری انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی دامغان اعلام کرد: این بخش از بافت تاریخی دامغان یکی از قدیمی ترین محورها است و در نزدیکی یکی از میدان های پر تردد شهر واقع شده است که بناهای ارزشمند قاجاری از جمله عمارت تاریخی لطفی، خانه و حمام صدیق و خانه میررحیمی در آن واقع شده است.

او گفت: بافت تاریخی دامغان دارای ظرفیت و ارزش بسیار بالایی است که بازسازی و ساماندهی و تعریف محورهای جهانگردی شهری در بخش های مختلف آن از جمله اقدام های مهمی است که می تواند در جذب جهانگرد داخلی و خارجی مؤثر باشد.

قاسمی اضافه نمود: بازار، کاروانسرا و باراندازها، تکایا، مدارس علمیه و خانه های با ارزش قدیمی از عناصر اصلی بافت تاریخی شهر دامغان هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36604

به "انتها بازسازی بخشی از بافت تاریخی دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها بازسازی بخشی از بافت تاریخی دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید