چاووش اوغلو، یونان را تهدید به جنگ کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای آلمانی خود، یونان را به طور مستقیم تهدید به جنگ کرد.

چاووش اوغلو، یونان را تهدید به جنگ کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تنش بین دو کشور همسایه ترکیه و یونان و در حالی که بعضی کشور ها در کوشش برای سرانجام تنش ها هستند، وزیر خارجه ترکیه، یونان را تهدید به جنگ کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه سه شنبه شب حین نشست خبری با هایکو ماس همتای آلمانی خود یونان را به طور مستقیم تهدید به جنگ کرد. چاووش اغلو گفت که پاسخ ترکیه اتفاقی نخواهد بود، بلکه اقدامی مستقیم و قاطع است.

این در حالی است که وزیر خارجه آلمان که در نقش میانجی سه شنبه به این دو کشور همسایه سفر نموده، در آتن، نخستین مقصد خود گفت که شرایط خیلی دشواری حکمفرماست. هایکو ماس در نشست خبری با همتای یونانی خود گفت، در صورت تداوم عملیات ترکیه در شرق دریای مدیترانه روابط اتحادیه اروپا با این کشور قطع خواهد شد.

ترکیه دو هفته قبل یک کشتی حفاری خود که از سوی ناو های این کشور محافظت می شد را برای عملیات اکتشافی به منطقه فرستاد. این اقدام با واکنش خمشگین یونان روبرو شد و این کشور نیز ناو های خود را به منطقه اعزام کرد. متعاقب این حادثه فرانسه نیز در حمایت از یونان ناو ها و جنگنده های خود را به این کشو اعزام کرد.

در بحبوحه تنش بین یونان و ترکیه در شرق مدیترانه، یونان یک رزمایش دریایی در جنوب جزیره کرت برگزار کرد. به نوشته وبگاه گریک ریپورتر به نقل از بیانیه وزارت دفاع یونان، این رزمایش که از روز دوشنبه شروع شد با شلیک پدافند هوایی، جنگ ضد زیر دریایی، پرواز بالگرد ها و هواپیما های جنگی نظامی همراه بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39118

به "چاووش اوغلو، یونان را تهدید به جنگ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو، یونان را تهدید به جنگ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید