چرا باید در فصل سرما بیشتر آب بنوشیم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، احساس خستگی و خواب آلودگی، اختلال در متابولیسم و افزایش تحریک پذیری عصبی همگی از علائم کم آبی بدن هستند.

چرا باید در فصل سرما بیشتر آب بنوشیم؟

در روزهای سرد سال به علت آب وهوا مردم کمتر تمایل به مصرف آب دارند. به همین علت باید حواسمان باشد تا در روزهای سرد دچار کم آبی نشویم. کم آبی می تواند گردش خون را مختل کند یا از خروج مواد زائد از بدن جلوگیری کند. به همین جهت مجله اینترنتی دلتا در این مطلب ترفندهایی را با شما به اشتراک می گذارد که از کم آبی بدن در روزهای سرد جلوگیری می نماید.

برنامه ریزی برای مصرف آب داشته باشید

برای این که از قلم نیاندازید صبح خود را با آب آغاز کنید، پیشنهاد می کنیم قبل از خواب یک بطری آب را بالای سرخود قرار دهید. صبح ها بعد از بیدارشدن بلافاصله آب داخل بطری را بنوشید. آب بطری با محیط هم دما شده و با نوشیدن آن در ساعات اولیه بیدارشدن می توانید به تنظیم متابولیسم بدن یاری کنید. این حرکت در واقع با یک تیر دو نشان زدن است. علاوه بر تنظیم متابولیسم خود می توانید از پرخوری روزانه نیز جلوگیری کنید. طبق نتایج تحقیقات اگر آبرسانی کافی به بدن داشته باشید، اشتهای کاذب بدن را نیز در طول روز خنثی می کنید. این کار جلوی ریزه خواری را می گیرد.

اگر در طول روز فراموش می کنید آب به مقدار کافی مصرف کنید پیشنهاد می کنیم وقت آب نوشیدن خود را بدین صورت تنظیم کنید. یک لیوان آب بلافاصله بعد از بیدارشدن، یک لیوان آب قبل از مصرف هر وعده غذایی و یک لیوان آب همراه با میان وعده ها.

آگاهانه آب بنوشید

طبق گفته متخصصین برای جلوگیری از کم آبی بدن باید حداقل 1 تا 1.5 لیتر آب در طول روز مصرف کنید. برای این که این مهم را از قلم نیاندازید پیشنهاد می کنیم 2 عدد بطری آب 500 تا 750 میلی لیتری را از صبح که بیدار می شوید تا 2 ساعت قبل از خواب شبانه مصرف کنید. مصرف آب کافی در طول روز می تواند اندازه سدیم خون را کاهش دهد که منجر به کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه ها می گردد. بهبود گردش خون و تنظیم دمای بدن از دیگر فواید مصرف آب است.

آب با دمای محیط مصرف کنید

در فصول سرد بسیاری از افراد به علت سرد بودن هوا تمایلی به نوشیدن آب ندارند. به همین علت افراد در فصول سرد بیشتر دچار کم آبی می شوند. بعضی دیگر آب را به خاطر بی مزه بودن آن دوست ندارند. پیشنهاد می کنیم آب را در خارج از یخچال نگه دارید تا دمای آن با دمای محیط یکسان گردد بعد میل کنید. اگر بی مزه بودن آب شما را اذیت می نماید، می توانید با افزودن 1 الی 2 تکه میوه فصل مانند نارنگی، پرتقال و کیوی یا خیار به آب آن را طعم دار کنید. اضافه کردن زنجبیل تازه به آب می تواند علاوه بر طعم دار کردن آن، خاصیت ضدالتهابی را نیز به آب اضافه کند. زنجبیل می تواند در این روزهای سرد شما را گرم نگه دارد.

پیشنهاد دیدنی: ویدئو کبد چرب خود را در خانه درمان کنید + ویدئو را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 14 آذر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 84005

به "چرا باید در فصل سرما بیشتر آب بنوشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید در فصل سرما بیشتر آب بنوشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید