چند عادت اشتباه پس از غذا خوردن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - برای بهره مندی از سلامت کامل، نکات بسیاری وجود دارد که باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، رعایت شوند.

چند عادت اشتباه پس از غذا خوردن

به گزارش ایسنا، برای مثال بسیاری از افراد عادات اشتباهی دارند که تکرار آنها با گذشت زمان، سلامت افراد را به طور جدی تحت تاثیر قرار می دهد.

مثلا بعضی عادات هستند که افراد هرگز نباید بعد از غذا خوردن انجام دهند چون در صورت رعایت نکردن این موارد به سلامت خود آسیب جدی می زنند.

روزنامه orissapost چاپ هند در مطلبی به آنالیز این موضوع پرداخته که چرا نباید بعضی خوراکیها و نوشیدنیها را پس از وعده غذایی اصلی مصرف کرد:

- نوشیدن آب بلافاصله بعد از مصرف غذا توصیه نمی گردد. درصورتیکه فرد باید بلافاصله بعد از غذا خوردن آب بنوشد ضروری است از مصرف آب سرد خودداری کند. در واقع نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا می تواند فرآیند هضم غذا را مختل کند.

- بسیاری از افراد عادت دارند بعد از غذا چای یا قهوه مصرف نمایند اما این یک عادت بد است. با این کار بدن نمی تواند آهن موجود در مواد غذایی و همچنین پروتئین را هضم کند.

- مصرف میوه و آب میوه برای سلامتی بسیار مفید است اما تا چند ساعت بعد از غذا خوردن از مصرف میوه یا آب میوه خودداری کنید زیرا فرایند هضم را متوقف می نماید.

- همچنین بلافاصله پس از صرف وعده نهار به انجام کار، پیاده روی یا کارهای دیگر مشغول نشوید. بعد از خوردن غذا مدتی استراحت کنید پس از آن می توانید فعالیت داشته باشید.

- خوابیدن یا دراز کشیدن نیز پس از غذا خوردن توصیه نمی گردد. بسیاری از افراد عادت دارند کمی بعد از ناهار بخوابند اما باید از این کار اجتناب گردد زیرا به سیستم گوارش و بدن آسیب می زند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51357

به "چند عادت اشتباه پس از غذا خوردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند عادت اشتباه پس از غذا خوردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید