کاربردهای روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون برای درمان موها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روغن زیتون به خاطر فواید خود شناخته شده است و به تقویت موها یاری می نماید. در این مقاله به بحث درباره استفاده از روغن زیتون برای درمان موها می پردازیم.

کاربردهای روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون برای درمان موها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

روغن زیتون به خاطر فواید خود شناخته شده است و به تقویت موها یاری می نماید. در این مقاله به بحث درباره استفاده از روغن زیتون برای درمان موها می پردازیم.

قرن هاست که از روغن زیتون برای اهداف مختلف استفاده می گردد. این روغن که از میوه های درخت زیتون استخراج می گردد، به خاطر کاربردهای درمانی ، آرایشی و آشپزی خود شناخته شده است. کاربردهای دارویی این روغن عبارتند از توانایی کنترل کلسترول و بیماری هایی مانند ورم معده و زخم معده. استفاده از روغن زیتون تنها به کاربردهای دارویی و آشپزی محدود نیست. این روغن بعلاوه برای حفظ آب و نرم کردن پوست و تقویت موها مفید است. شما چگونه می توانید از روغن زیتون برای تقویت موهای خود بهره ببرید؟ اجازه دهید پاسخ را بیابیم!

روغن زیتون و مراقبت از موها

این باور وجود دارد که مصریان باستان نخستین کسانی بودند که استفاده از روغن زیتون برای کاربردهای آرایشی را آغاز کردند. آن ها از روغن زیتون برای محافظت از موها و بعلاوه پوست استفاده می نموده اند. روغن زیتون به طریق گوناگون برای موها مفید است. از روغن زیتون می توان به اسم نرم کننده و برای خلاص شدن از دست شپش و بهبود دادن بافت موهای خشک و آسیب دیده استفاده کرد. اگر از موهای خشک و آسیب دیده رنج می برید، روغن زیتون راه حلی بی نقص برای مشکل شماست. استفاده از روغن زیتون به تقویت موها و سلامت آن ها یاری می نماید. از روغن زیتون بعلاوه می توان برای تمیز نگه داشتن پوست سر استفاده کرد. برترین قسمت ماجرا آن است که روغن زیتون به راحتی در دسترس است. به علاوه، شما خودتان می توانید از این روغن برای درمان موها بهره ببرید.

درمان موها با روغن زیتون

روغن زیتون منبع غنی از اسید های چرب غیر اشباع و ویتامین E است که به مرطوب کردن و تغذیه موها یاری می نماید. برای دستیابی به نتایج بهتر همواره سعی کنید از روغن زیتون با کیفیت بهره ببرید. روغن زیتون تهیه شده با فشار سرد برترین نوع روغن در نظر گرفته می گردد زیرا، فرآیند به کار رفته به حفظ مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن یاری می نماید.

میزان مورد احتیاج روغن زیتون را داخل یک ظرف بریزید. اگر روغن را در یخچال نگهداری می کنید، قبل از استفاده آن را مدتی بیرون یخچال قرار دهید تا به دمای اتاق برسد. روغن را به مدت 15 تا 20 ثانیه گرم کنید. روغن زیتون را به سر خود بمالید و با نوک انگشتان پوست سر خود را ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که کل پوست سر را پوشش دهد ادامه دهید. بعد از سرانجام ماساژ دادن، موهای خود را با یک حوله گرم بپوشانید. این کار به جذب بهتر روغن یاری می نماید. موها را به مدت 30 دقیقه بپوشانید و سپس، موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید. برای دستیابی به نتایج بهتر قبل از شستن موهای خود را بخور دهید. این برای جلوگیری از شوره سر هم مفید است. شما بعلاوه می توانید بعد از شستن موها از نرم کننده هم بهره ببرید.

استفاده از روغن زیتون به نرمی و درخشندگی موها یاری می نماید. با استفاده از روغن زیتون یک بار در هفته می توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

شما می توانید چند قطره روغن اساسی مانند روغن اسطو خودوس یا روغن رزماری هم به روغن زیتون اضافه کنید. بعد از استفاده از روغن زیتون، می توانید از سرکه سیب برای تمیز کردن موها بهره ببرید. روش های دیگری هم ممکن است برای استفاده از روغن زیتون برای درمان موها وجود داشته باشند. از مناسب ترین روش برای خود بهره ببرید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65472

به "کاربردهای روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون برای درمان موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون برای درمان موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید