کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواهان آزادی فعالان مصری از زندان شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، راوینا شمدسانی سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از دولت مصر خواست تا فورا فعالان حقوق بشری و سیاسی که در جریان تظاهرات ماه گذشته در این کشور بازداشت شده اند را آزاد کند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواهان آزادی فعالان مصری از زندان شد

کمیساریای حقوق بشر

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، شمدسانی در کنفرانسی خبری در ژنو گفت: دولت مصر رونامه نگاران، وکلا و فعالان سیاسی را به صورت گسترده در جریان تظاهرات ماه گذشته در این کشور دستگیر نموده است.

سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل اضافه کرد: درهمین ارتباط علاء عبدالفتاح وبلاگ نویس، اسراء عبدالفتاح روزنامه نگار و محمد الباقر وکیل ماه اکتبر دستگیر شدند.

فعالان مصری

وی همچنین از مقام های مصر خواست تا به آزادی بیان و اعتراضات مسالمت آمیز بر اساس قوانین بین المللی احترام بگذارند.

مصر اواخر شهریور ماه شاهد اعتراض های ضد دولتی بود و معترضان با حضور در خیابان خواهان برکناری عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور عربی شمال آفریقا شدند.

سازمان ملل

کانون اعتراض ها در شروع بندر سوئز بود اما در ادامه معترضان در شهرهای قاهره به ویژه میدان التحریر این شهر، اسکندریه، حلوان، السویس، المحله، دامیتا و منصور نیز به خیابان ها آمدند.

با تشدید روند اعتراضات، چندین حزب و گروه سیاسی مصری از جمله گروه اخوان المسلمین، حزب سوسیال دموکرات مصر، حزب سوسیالیست های انقلابی و حزب الاستقلال مصر نیز به حرکت معترضان پیوسته اند.

پیش از این سازمان عفو بین الملل اعلام نموده بود که مقام های مصری حدود دوهزار نفر را در اعتراضات اخیر این کشور دستگیر کردند.،ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16046

به "کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواهان آزادی فعالان مصری از زندان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواهان آزادی فعالان مصری از زندان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید