103 میلیارد تومان به آب و خاک سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، جعفر زربافتی گفت: بیشترین اعتبارات بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان صرف فعالیت های آب و خاک می گردد.

103 میلیارد تومان به آب و خاک سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

وی با اشاره به شرایط خشکسالی حاکم بر سیستان و بلوچستان گفت: در راستای بهره گیری مناسب از آب موجود نگاه ویژه دولت معطوف به انجام پروژه های آب و خاک شده و اعتبارات ویژه ای به این امر اختصاص یافته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اجرای انواع سیستم های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، ساخت جاده های دسترسی به مزارع، تسطیح و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی، ساخت کانال آبیاری عمومی و استخر های ذخیره آب را از عمده فعالیت های در دست اجرا توسط این نهاد برشمرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس دستور العمل های موجود تا 85 درصد هزینه های اجرایی آن از محل اعتبارات دولتی به طور بلاعوض تامین و پرداخت می گردد.

زربافتی توضیح داد: از ابتدای سالجاری تاکنون هفت هزار هکتار از اراضی و باغات سیستان و بلوچستان در حال تجهیز به سیستم های آبیاری نوین است.

وی اضافه کرد: همچنین کار مطالعه بیش از 2 هزار و 500 هکتار به انجام رسیده و آماده اجرای سیستم های آبیاری است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان نمود: همچنین سال جاری بیش از 150رشته قنات در استان در حال مرمت و بازسازی است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3723

به "103 میلیارد تومان به آب و خاک سیستان و بلوچستان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "103 میلیارد تومان به آب و خاک سیستان و بلوچستان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید