6 هاچ بک در بازه قیمتی 100 تا 250 میلیون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روزنامه هفت صبح: خرید خودرو سخت، کم و با وسواس بیشتری همراه شده. دلیل آن هم سختی به دست آوردن پول و گرانی خودرو بیش از توان مصرف نمایندگان است. وقتی چنین اتفاقی می افتد، دودوتا چهارتا برای انتخاب بین مدل های مختلف اهمیت می یابد و طبیعتاً قیمت کمتر و امکانات بیشتر در اولویت قرار می گیرد. بازندگان این بازی احتمالاً خودرو های باکیفیت تر و برندگان هم معمولاً خودرو های متوسط تر هستند که با بهای کمتر و شاید ظاهری بهتر برای افرادی که توان خریدشان در اثر تورم تضعیف شده، دلبری می نمایند.

6 هاچ بک در بازه قیمتی 100 تا 250 میلیون

همه خودرو های این جمع را نه در بازه زمانی خیلی دور، در همین سال 96 می شد با بهای حدود 50 میلیون تومان خرید ولی خب از آن موقع خیلی دور شده ایم و فعلاً سایپا کوییک در نسخه پلاس و اتوماتیک بهترین انتخاب ممکن از نظر میزان پرداخت به آپشن های دریافتی است. البته پنج خودرو با قیمت بالاتر هم داریم که همگی عظیم تر و قوی ترند. کوییک اینجا باید با برلیانس کراس، ساندرو استپ وی، بایک X2.5، دانگ فنگ H30 کراس و ام وی ام X22 بجنگد و از حیثیت خود دفاع کند. بازی را تمام شده فرض نکنید. آنالیز را بخوانید و بعد سراغ خرید بروید.

سایپا کوییک پلاس

یک خودرو کاملاً ایرانی که مناسب ترین قیمت را با کارکردی معمول و شهری در سطح کیفی متوسطی ارائه می نماید و از بدو ورود به بازار هواداران زیادی پیدا نموده است. این خودرو 1100 کیلوگرمی که از موتوری 87 اسبی و جعبه دنده اتوماتیک سود می برد، به استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی هفت اینچی، دوربین دید عقب، کروز کنترل، بلوتوث، جایگاه برقی چند حالته برای راننده، فرمان برقی هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و سانروف مجهز است.

این خودرو با 3.98 طول کمی از ساندرو استپ وی و بسیار از چهار رقیب دیگرش عقب تر است. با توجه به اینکه این خودرو آزمایش های تصادف خود را در دو مرکز مختلف در اروپا و آسیا گذرانده، کوییک خودرویی مناسب برای شهر است که کم مصرف بوده و هزینه نگهداری پایینی را با ابعاد معمول و مناسب یک هاچ بک شهری به خریداران ارائه می نماید. اگر دنبال گاز دادن و ویراژ در اتوبان ها نیستید، 100 میلیون کمتر خرج کنید و همین کوییک اتومات را بخرید.

برلیانس کراس اتومات 1.65

حجیم ترین موتور گروه با توان 113 اسب بخار در قلب خود دارد و یکی از گران ترین خودرو های گروه هم هست. از جمله داشته های این خودرو در کابین می توان به تهویه مطبوع، قابلیت تنظیم جایگاه راننده در هشت جهت به همراه تنظیم گودی کمر، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم رهیاب GPS، سیستم ورود و استارت بدون کلید و غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه تنظیم صدا اشاره نمود. این خودرو زیبا، اما مثل خیلی از چینی های دیگر، استهلاکش واقعاً بالاست، افت قیمتش تا حدی زیاد است و از همه مهم تر قطعاتش در بازار قیمتی بالاتر از میانگین خودرو های این رده قابل خرید است.

ام وی ام X22 اتومات EX

همان چری 315 فالوین است که بازطراحی شده و امکانات بیشتری دریافت نموده. البته جدا از فرم کلی بدنه، فضای اتاق در مقایسه با رقبای هم رده در شرایط بهتری قرار داشته و تجهیزات و مواد به کار رفته در این مدل چری بهتر از همواره هستند؛ گرچه همچنان استفاده فراوان از پلاستیک خشک و مونتاژ متوسط قطعات کابین باعث شده ایکس 22 تا رسیدن به حد ایده آل فاصله زیادی داشته باشد.

ایکس 22 که اغواگرانه در کوشش است خود را عظیم تر از واقعیتش نشان دهد، خودرویی است کوچک و کاربردی که با فضای صندوق 420 لیتری، گنجایش پنج سرنشین عظیمسال را دارد. گرچه فضای پای سرنشینان عقب کم است و در مسافرت های طولانی به طور کامل راحتی سرنشینان را تأمین نمی نماید.

این خودرو در حالت مالی مصرفی کمتر از شش لیتر دارد تا با یاری باک 50 لیتری خود بتواند تا حدود 800 کیلومتر مسافت را بدون مراجعه به پمپ بنزین طی کند. این خودرو در ظاهر به لطف استفاده از بچه گلگیر های مشکی و پلاستیک، باربند های سقف و رینگ های اسپورت ظاهری خشن دارد، اما توان چندانی برای عبور از مناطق بیابانی و خارج از جاده نداشته و به دلیل ارتفاع پایین توصیه می گردد وارد جهت های پردست انداز نگردد. این خودرو در نسخه فول بهایی نزدیک به استپ وی دارد ولی با توجه به افت قیمت شدید، خریدش ریسک بالایی دارد.

دانگ فنگ اچ 30 کراس

تنها استیشن پیروز عرضه شده به بازار کشور طی دو دهه اخیر، همین مولد مشترک چین و فرانسه است که با نام H30 کراس آن را می شناسیم و به دلیل آپشن زیاد، نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب نموده است. این استیشن کوچک که پرفروش ترین خودرو این رده هم هست، با طولی معادل 4.35 متر، یک خودرو خانوادگی واقعی در این بخش به حساب می آید. دانگ فنگ H30 کراس با داشتن فاصله بین دو محور بین 3 تا 8 سانتی متر هم فاصله محوری بیشتر نسبت به رقبا داشته تا در مجموع گنجایش اتاقش برتر از رقبا باشد.

البته گنجایش صندوق بار H30 کراس از یکی از خودرو های قدیمی تر این کلاس یعنی لیفان X50 کمتر است و با برلیانس سی 3 کراس حدوداً یکسان بوده ولی با خواباندن ردیف دوم جایگاه ها همچنان بهترین شرایط ممکن را در این کلاس به خود اختصاص داد و نسبت به باقی رفقای گروه در شرایط به مراتب بهتری قرار گرفته است. افت قیمتش معمول و هزینه نگهداری اش مناسب است. این خودرو گزینه افراد معقول و مالی است.

رنو ساندرو استپ وی اتومات باور کنید جز کیفیت چیزی ندارد. نه عظیم است، نه سریع است، نه زیبا است و نه آپشن های چندانی دارد ولی تا دل تان بخواهد آرام و رام و بی سروصدا و کم مصرف است و هزینه نگهداری اش پایین است. این خودرو اغلب انتخاب کسانی است که زیاد در شهر تردد می نمایند و به پرستیژشان چندان توجهی نمی نمایند!

بایک X25 اتومات

بایک X25 مدل تغییر شکل یافته هاچ بک سابرینا است. خودرویی کوچک که با یاری مرسدس بنز ساخته شده و به دلیل تلفیق مدیریت چینی و آلمانی در یک پروژه، محصول مدرن و محافظه کاری از آب درآمده است. طراحی داخلی بدنه با اندکی تغییر یادآور نسل قبل هاچ بک مرسدس A کلاس است که پنج سال از عمرش می گذرد. در بدنه، اما با تغییر الگوی قدیمی، سعی شده فرمی خشن و اسپورت برای بایک X25 ایجاد گردد که قابل قبول، اما ناامیدنماینده است. بایک X25 مثل رقبایش در این گزارش به پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است ولی با حجم کمتر در حد 1499 سی سی قادر است 113 اسب بخار تحویل راننده دهد.

یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک هم این نیرو را به محور جلو منتقل می نماید. مصرف سوخت سابرینا بهتر از پژو، اما در پس ساندرو قرار گرفته است و خب سطح امکاناتش بین دو خودرو به چند آپشن ساده محدود می گردد. کلید های کنترلی روی فرمان، رهیاب، سنسور باران، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال و سانروف برقی بعضی از مهم ترین امکانات این خودرو چینی هستند. این خودرو ناشناس ترین عضو گروه است که احتمالاً بعد از خرید، دردسر های نگهداری و تعمیرش زیاد خواهد بود، از این رو به رغم ویژگی های خوب، ما توصیه نمی کنیم سمت بایک X25 بروید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: برترین ها
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34520

به "6 هاچ بک در بازه قیمتی 100 تا 250 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 هاچ بک در بازه قیمتی 100 تا 250 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید