انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی کوشش بی وقفه برای حفظ برجام شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نمایندگان انگلیس، آلمان و فرانسه در سازمان ملل متحد، در نشست مجازی شورای امنیت مدعی شدند که دولت های متبوعشان برای حفظ برجام بی وقفه کوشش نموده اند!

انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی کوشش بی وقفه برای حفظ برجام شدند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگان تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در نشست مجازی شورای امنیت مدعی شدند که دولت های متبوعشان کوشش بی وقفه و خستگی ناپذیری برای حفظ برجام انجام داده اند و ایران نباید آنها را متهم به کوتاهی در انجام تعهداتشان کند!

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ناتالی برادهارست معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در اظهارات خود در نشست مجازی شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 و منع اشاعه تسلیحات هسته ای مدعی شد: دهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه 2231 نشان دهنده این است که وی نیز همچون فرانسه، انگلیس و آلمان بی وقفه برای حفظ برجام کوشش نموده است.

وی در ادامه با انتقاد از اظهارات مقامات جمهوری اسلامی ایران که بارها کشورهای اروپایی را به دلیل کوتاهی در اجرای تعهداتشان در برجام و رساندن این توافق به شرایط نامطلوب کنونی سرزنش نموده اند، افزود: این توافق یک دستاورد چندجانبه مهم در حوزه دیپلماسی است و اهمیت حیاتی در ساختار منع اشاعه سلاح های هسته ای دارد.

این دیپلمات ارشد فرانسوی افزود: ما در خصوص برجام مذاکره کردیم زیرا بر این باوریم که برجام نقش معین کننده ای در تضمین مصلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و صلح و امنیت بین المللی است.

باربارا بودوارد نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد نیز در اظهاراتی مشابه ضمن ابراز تأسف از نقدها مکرر ایران از عملکرد طرف های اروپایی برجام ادعا کرد: از ماه مه سال 2018 [اردیبهشت 97] ما بی وقفه برای حفظ برجام و اجرای تعهدات خود کوشش نموده ایم. ما در راستای پیشگیری از گسترش سلاح های هسته ای، در پروژه نوسازی رآکتور اراک به عنوان مسئول مشترک پروژه ایفای نقش کردیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه شکست خورده کانال اقتصادی اروپایی ها برای تسهیل روابط تجاری با ایران مدعی شد: ما اینستکس را توسعه دادیم که می تواند نقش مهمی در حمایت از تجارت قانونی با ایران ایفا نماید.

کریستوف هاسگن نماینده دائم جمهوری فدرال آلمان در سازمان ملل متحد نیز در نشست امروز شورای امنیت ادعاهایی مشابه همکاران فرانسوی و انگلیسی خود را مطرح نمود. وی با اشاره به اینکه مواضع دولت متبوعش درباره برجام تغییری ننموده است، مدعی شد: ما [تروئیکای اروپایی] کوشش های خستگی ناپذیری برای حفظ توافق هسته ای داشته ایم.

وی ادامه داد: ما در نشست دیروز وزرای خارجه کشورهای عضو برجام درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام و ضرورت کوشش مشترک برای انجام شدن این کار تبادل نظر کردیم.

این سه دیپلمات ارشد اروپایی در اظهارات امروز خود تنها به مطرح نمودن ادعای مضحک کوشش بی وقفه و خستگی ناپذیر برای حفظ برجام اکتفا نکردند و بار دیگر ایران را متهم به نقض تعهداتش ذیل برجام نموده و از ایران خواستند که به تعهدات هسته ای پیشین خود بازگردد.

این در حالی است که کاهش تعهدات هسته ای ایران -که مطابق بندهای 26 و 36 برجام صورت گرفته- اساساً واکنشی به خروج آمریکا از برجام و کوتاهی طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات و وعده های خود بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46055

به "انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی کوشش بی وقفه برای حفظ برجام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی کوشش بی وقفه برای حفظ برجام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید