خانه های خالی ایران 10 برابر انگلیس است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرمایه های هنگفتی از کشور در 2.5 میلیون واحد خالی از سکنه حبس شده است گفت: ایران 10 برابر کشور انگلیس خانه خالی دارد.

خانه های خالی ایران 10 برابر انگلیس است

به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: عدد هنگفتی از سرمایه های کشور در 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی حبس شده است. تعداد قابل توجهی زمین مسکونی هم بدون استفاده رها شده است. این در حالی است که برای ساخت هر واحد مسکونی، سرمایه های کشور مصرف می گردد. از طرف دیگر یک خانه تا بخواهد قابل سکونت باشد برای زیرساخت های آن از جمله خطوط انتقال آب، برق، گاز، مدرسه، بیمارستان، راه، سد و ... هزینه می گردد؛ بنابراین نباید بگذاریم که واحد ها خالی بماند.

وی اضافه کرد: اگر خانه ها خالی بمانند حاکمیت باید شهر ها را توسعه دهد و محل جدید برای ساخت و ساز احتیاج های جدید ایجاد کند که هزینه مضاعفی از منابع عمومی می طبد؛ بنابراین منطق اصلاحیه ماده 54 قانون مالیات های مستقیم این است که واحد های مسکونی را خالی نگه نداریم تا کسانی که متقاضی مسکن هستند بتوانند استفاده نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هرکس می تواند هرچقدر که می خواهد ملک داشته باشد گفت: اینکه 1000 واحد مسکونی در اختیار یک نفر باشد به هیچکس ربطی ندارد و اگر خالی نماند مشمول مالیات نمی گردد؛ بنابراین هموطنان دغدغه ثبت املاک خود را نداشته باشند. در واقع فقط واحد های اجاری با متراژ بیش از 150 متر در تهران و بیشتر از 200 متر در شهرستان ها مشمول مالیات اجاره است که رقم آن کمتر از مالیات واحد های خالی است.

محمودزاده توضیح داد: ساکنان روستا ها و شهر های کمتر از 100 هزار نفر جمعیت در صورتی که اطلاعات ملکی خود را ثبت نمایند مشمول مالیات نیستند. این در حالی است که بخش زیادی از شهر های کشور کمتر از 100 هزار نفر جمعیت دارند. این نشان می دهد که نیت قانون گذار، مدیریت کردن بازار مسکن است؛ بنابراین همه مردم باید از این موضوع استقبال ویژه نمایند که موضوع مسکن قابل حل گردد؛ بنابراین گزارش، ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوار ها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه (19 فروردین) شروع شده است.

کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحد های مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را ظرف مدت دو ماه از تاریخ 19 فروردین 1400 در سامانه املاک و اسکان درج نمایند.

در مرحله اول زمان بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوار است، اما از 10 اردیبهشت تا 19 خرداد تمامی کد های ملی قابلیت ثبت نام دارد. از روز 19 فروردین تا 9 اردیبهشت افرادی که آخرین رقم کد ملی آن ها به ترتیب 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2، 1 و صفر است به ترتیب هرکدام دو روز فرصت نام نویسی دارند. سپس همانطور که گفته شد از روز 10 اردیبهشت تا 19 خردادماه تمامی افراد می توانند اطلاعات ملکی خود را ثبت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55354

به "خانه های خالی ایران 10 برابر انگلیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های خالی ایران 10 برابر انگلیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید