خبرنگاران استاندار: سامانه رصد و توزیع اقلام بهداشتی در اصفهان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اصفهان- خبرنگاران- استاندار اصفهان گفت: با توجه به بحران توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از این ویروس، استانداری با همکاری یک شرکت دانش بنیان سامانه ای رهتاب (راه حل هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار) را ایجاد کرد که رصد و توزیع عادلانه این اقلام را داراست.

خبرنگاران استاندار: سامانه رصد و توزیع اقلام بهداشتی در اصفهان راه اندازی می گردد

اصفهان رتبه دوم کشوری پس از تهران را در زمینه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دارد و در زمان حاضر 520 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

این شرکت ها با گردش اقتصادی یکهزار و 470 میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و 134 دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

عباس رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا محصولاتی فراوری کردند تا هرچه سریع تر این ویروس ریشه کن گردد.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این سامانه شهروندان به وسیله سامانه پیامک و براساس کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام می نمایند و پس از آن با مراجعه به فروشگاه های منتخب (فیزیکی یا مجازی) اقلام را خریداری می نمایند.

وی با اشاره به طراحی و فراوری اولیه از دوربین حرارت سنج لیزری توسط یکی از شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بیان نمود: این محصول بدون احتیاج به اپراتور، سخت افزار یا نرم افزار جانبی قادر است حرارت بدن را از فاصله 10 تا 40 سانتی متری با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز اندازه گیری نماید و قابلیت اتصال به گیت ورود اماکن را داشته و اعداد اندازه گیری شده به صورت آنلاین و بی سیم به مکان مورد نظار انتقال می یابد.

رضایی توضیح داد: همچنین دارای نشانگر و هشدار جهت مشخص حرارت مجاز و غیر مجاز می باشد و به وسیله باتری یا فندک خودرو شارژی می گردد.

وی درباره طراحی و ساخت دستگاه سامانه عبور پاک توسط تیم علمی دامپزشکی شهرستان کاشان، اضافه کرد: این دستگاه در قسمت ورودی مکان نصب می گردد و شخص با عبور از داخل دستگاه به طور کامل ضدعفونی می گردد، این دستگاه در فروشگاه ها،بیمارستان ها، بانک ها و مجتمع های مسکونی یا اداری کاربرد دارد.

استاندار اصفهان گفت: طراحی و ساخت دستگاه استریل باکس توسط یکی از شرکت های دانش بنیان است که قابلیت ضدعفونی محصول خریداری شده از هایپرمارکت را برای مشتریان فراهم می آورد و محصول ضدعفونی شده را در اختیار مشتری قرار می دهد.

وی، طراحی و ساخت دستگاه کنترل باکس و هندست تخت بیمار را از دیگر محصولات فراوری شده توسط شرکت های دانش بنیان دانست و اعلام کرد: فراوری افشانه و محلول ضدعفونی نماینده دست و سطوح همچنین دستگاه اتمایزر ضدعفونی نماینده محیط و فیلترهای تصفیه هوا با گرید بالا توسط شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فراوری شده است.

رضایی اضافه کرد: استان اصفهان با استفاده از پتانسیل های بالایی که در زمینه صنعتی، علمی و نخبگان و نیروهای جوان دارد، ویروس کرونا را شکست خواهد داد.

وی از مردم خواست: همچنان برای کارهای ضروری از منازل خود خارج شوند و کارهای غیرضروری را به بعد از شکست و کاهش زنجیره انتقال این ویروس موکول نمایند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و راهنمایی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان شروع کرد و اکنون بیش از 500 شرکت دانش بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

بر اساس آمار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا به امروز 55 هزار و743 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و 452 نفر رسیده است و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 55 هزار و 743 مورد اعلام شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 خرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27665

به "خبرنگاران استاندار: سامانه رصد و توزیع اقلام بهداشتی در اصفهان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: سامانه رصد و توزیع اقلام بهداشتی در اصفهان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید