مرکل: 60 تا 70 درصد آلمانی ها به کرونا مبتلا خواهند شد، لغو نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دولت آلمان ابتلای 60 تا 70 درصد شهروندان آلمانی به ویروس کرونا را پیش بینی نموده و نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا با موضوع مسائل تجاری به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

مرکل: 60 تا 70 درصد آلمانی ها به کرونا مبتلا خواهند شد، لغو نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گزوه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بعد از نشست امروز فراکسیون احزاب متحد مسیحی در سخنانی پیش بینی کرد که 60 تا 70 درصد شهروندان آلمانی به ویروس کرونا آلوده شوند.

وی تاکید نمود که برای کند شدن شیوع ویروس کرونا همچنان باید گردهمایی ها و مراسم بیشتری لغو گردد.

مرکل توضیح داد که آلمان مدت طولانی را درگیر مبارزه با این ویروس خواهد بود و از این رو حالا این مسئله اهمیت دارد که مرحله گسترش و سرایت این بیماری سرعت پیدا نکند.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم این مسئله را تایید کرد که اگر واکسنی برای این بیماری فراوری نگردد انتظار ابتلای 60 تا 70 درصد شهروندان آلمانی به این ویروس را باید داشت. وی در عین حال گفت که هشتاد درصد مبتلایان به این ویروس تقریبا بدون علامت از آن عبور می نمایند.

صدر اعطم آلمان همچنین از مقامات این کشور اقدامات سختگیرانه در مبارزه با ویروس کرونا را درخواست نموده است. وی تاکید نمود که همه رویدادهای غیر ضروری باید لغو گردد.

با توجه به ناامنی ها و حدس و گمان ها درباره شیوع ویروس کرونا اتحادیه پلیس فدرال آلمان رهبری و موضع گیری عمومی بیشتر را از آنگلا مرکل درخواست نموده است.

بر اساس اطلاعات محافل دولتی، صدر اعظم آلمان همچنین تصمیم دارد روز آدینه جلسه ای را با اتحادیه ها و کارفرمایان درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا برگزار کند.

فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم اعلام نموده است که دولت بودجه بیشتری را برای مبارزه با ویروس کرونا مد نظر قرار می دهد.

شورای وزیران اتحادیه اروپا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه بعدی خود با موضوع مسائل تجاری را لغو کرد. این خبر را سخنگوی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در بروکسل تایید کرد.

فستیوال ادبی Lit.Cologne هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این تصمیم به توصیه شهردار شهر کلن اتخاذ شده است. این فستیوال ادبی با بیش از 200 نشست و بیش از 100 هزار بازدید نماینده در بیش از 12 روز دوران برگزاری آن بزرگترین جشنواره ادبی در اروپا محسوب می گردد.

بر اساس آمارهای رسمی در عرض 24 ساعت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور سوئیس هم به بیش از 50 درصد افزایش پیدا نموده است. در روز سه شنبه 476 مورد ابتلا به این ویروس در کشور سوئیس تایید شد که 164 مورد بیشتر از روز قبل از آن بود. تا به حال 3 نفر هم در اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان باخته اند. بر اساس اطلاعات رسمی 53 درصد مبتلایان به کرونا در سوئیس مردان و 47 درصد زنان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 31 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23926

به "مرکل: 60 تا 70 درصد آلمانی ها به کرونا مبتلا خواهند شد، لغو نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: 60 تا 70 درصد آلمانی ها به کرونا مبتلا خواهند شد، لغو نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید