8 توصیه به والدین برای دارو دادن به کودک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، والدین ممکن است در دادن درست دارو به کودک شان دچار اشتباه شوند و برای کودک شان مشکل ایجاد کنند. این خطاها به خصوص در موارد بیماری های مزمن بچه ها مانند سرطان، دیابت، آسم و مانند اینها که نیاز به درمان دارویی درازمدت دارند، ممکن است رخ دهد. این 8 توصیه به پیشگیری از این خطاها کمک می کند.

8 توصیه به والدین برای دارو دادن به کودک

8 توصیه به والدین برای دارو دادن به کودک

والدین ممکن است در دادن درست دارو به کودک شان دچار اشتباه شوند و برای کودک شان مشکل ایجاد کنند. این خطاها به خصوص در موارد بیماری های مزمن بچه ها مانند سرطان، دیابت، آسم و مانند اینها که نیاز به درمان دارویی درازمدت دارند، ممکن است رخ دهد. این 8 توصیه به پیشگیری از این خطاها کمک می کند.

1.به حافظه خود اعتماد نکنید:

از دکتر کودک تان بخواهید دستورات دارویی از جمله دوز مناسب و زمانی از روز که باید دارو به کودک داده شود، را بنویسد. این امر به خصوص در مواردی که بیش از یک فرد بزرگسال از کودک مراقبت می کند، مفید است.

2.پرسشگر باشید:

اگر دستورات دکتر را نمی فهمید، از او بخواهید که توضیح بیشتری دهد. والدین باید اطمینان حاصل کنند که دقیقا می دانند چه کار دارند می کنند و دکتر باید در این راه به آنها کمک کنند.

3.منظم باشید:

منطقه ای در خانه را انتخاب کنید و به جای اینکه داروها در نقاط مختلف خانه پراکنده باشد، همه داروها را در آن محل نگه داری کنید. همه داروها را در یک مکان نگه دارید و تاریخ انقضای مصرف داروها توجه داشته باشید.

4.از وسایل مناسب استفاده کنید:

از دکترتان در مورد بهترین راه دادن دارو به کودک سوال کنید. در صورتی که لازم باشد، قرص کودک به دو یا چند بخش تقسیم شود ممکن است پزشکان برای این کار به جای چاقو استفاده از ابزار برنده قرص را توصیه کند یا ممکن است به جای استفاده از قاشق استفاده از سرنگ یا کلاهک مدرج را برای دادن شربت توصیه کند. یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است درجه های روی سرنگ یا کلاهک مدرج پس از مدتی استفاده محو شود. در این صورت باید فورا آنها را تعویض کنید تا مطمئن باشید، کودک تان دوز درست دارو را دریافت می کند.

5.فهرست تهیه کنید:

فهرستی از داروهایی که کودک تان مصرف می کند، تهیه کنید و علت مصرف هر دارو را جلوی آن یادداشت کنید. در ویزیت های دکتر این فهرست را به همراه خود داشته باشید.

6.خلاق باشید:

می توانید از روش های ابتکاری برای به یاد آوردن زمان دادن داروی کودک استفاده کنید. مثلا استفاده از زنگ هشدار تلفن همراه ،تقویم های کامپیوتری یا از برنامه اکسل برای به یاد آوردن زمان و تاریخ دادن دارو به کودک. همچنین می توانید محفظه های قرص دارای برچسب روزهای هفته را برای برنامه ریزی دادن داروهای کودک استفاده کنید که این روش ممکن است برای بچه ها کم سن خطرناک باشد، زیرا بچه ها می توانند در این محفظه ها را باز کنند.

7دارو را بدون اینکه به دکتر کودک تان بگویید، قطع نکنید:

برخی از والدین دادن داروها را به خاطر داشتن عوارض جانبی - مثلا خواب آلودگی کودک- قطع می کنند، اما به دکتری که این دارو را تجویز کرده بود، در این مورد چیزی نمی گویند.صادق وصریح بودن با دکتر در مورد کارهایی که در خانه انجام می دهید، مهم است زیرا بر سلامت کودک اثر خواهد گذاشت. در بیماری هایی مانند سرطان، قطع کردن یک داروی ضروری ممکن است مرگ بار باشد.

8.نگذارید کودک تان خودش داروی اش را مصرف کند:

حتی در بچه ها با سن بالاتر و نوجوانان هنوز باید والدین بر مصرف دارو نظارت داشته باشند. نوجوانان فکر می کنند که آسیب ناپذیر هستند و در نتیجه ممکن است دوزهای داروهای مورد نیازشان را مصرف نکنند و برای خودشان مشکل به بار بیاورند.

منبع:www.salamat.com

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64437

به "8 توصیه به والدین برای دارو دادن به کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 توصیه به والدین برای دارو دادن به کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید